روایت بانوی مصری که ارثیه پدری را وقف مرکز حفظ قرآن کرد
کد خبر: 3988035
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

روایت بانوی مصری که ارثیه پدری را وقف مرکز حفظ قرآن کرد

تلویزیون مصر به سراغ بانوی مؤمنه در روستایی در شرق این کشور رفته و کار خیر او را در وقف یک قطعه زمین روستایی برای راه‌اندازی مرکز آموزش حفظ قرآن کریم به تصویر کشیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، تلویزیون الیوم السابع مصر داستان بانویی از روستای النشویه واقع در  استان الشرقیه مصر را روایت کرده است که 20 سال پیش ارث پدری خود را به منظور ایجاد مرکز حفظ قرآن اهدا کرد تا صدقه جاریه برای شادی روح همسرش باشد.

وداد علی موسی، بانوی 70 ساله مقیم روستای النشویه از توابع شهر الحسینیه در استان الشرقیه مصر است که می‌گوید یک قطعه زمین را از پدرش به ارث برده و 20 سال پیش آن را برای راه‌اندازی مرکز حفظ قرآن کودکان روستا هدیه داد.

به گفته بانو علی موسی، احمد عبدالسلام همسرش یک کشاورز بود که از او 5 فرزند دارد. عبدالسلام در زمان حیات خود سعی داشت یک قطعه زمین را برای تأسیس یک مؤسسه دینی در روستا هدیه کند؛ اما به دلیل اینکه زمین‌ها مخصوص کشاورزی بودند این امکان فراهم نشد و برای جبران آن این بانوی مؤمنه از ارث پدری خود برای کار خیری که همسرش تصمیم انجام آن را داشت، تقدیم کرد.

شیخ طارق بشیر الطحاوی، حافظ قرآن و مسئول راه‌اندازی مرکز حفظ قرآن کودکان این روستا می‌گوید که در این مرکز یکصد نفر حافظ شده‌اند و 100 نفر دیگر هم در حال حفظ قرآن هستند و 50 نفر آنها هم از شیخ الازهر تقدیرنامه دریافت کرده‌اند.

این بانوی مصری می‌گوید که همچنان با رفت و آمد به این مرکز برای کودکان آب و شیرینی می‌برد و از دیدن کودکان در حال خواندن کلام خدا لذت می‌برد.

روایت بانوی مصری که ارثیه پدری را وقف مرکز حفظ قرآن کرد

انتهای پیام
captcha