حمایت از مؤسسات قرآنی دارای شعبه را ادامه می‌دهیم
کد خبر: 3988285
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
انجم‌شعاع:

حمایت از مؤسسات قرآنی دارای شعبه را ادامه می‌دهیم

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با تأکید بر اینکه هزار شعبه، تحت نظر مؤسسه مادر، در مرحله گذشته حمایت‌های مالی، مورد بی‌مهری قرار گرفتند، بیان کرد: اتحادیه، مجری تدابیر کمیته تخصیص اعتبارات است.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا در‌باره مؤسساتی که مورد حمایت بودجه‌ ۵,۶۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی اتحادیه کشوری قرار گرفتند، گفت: در مرحله گذشته به سه هزار مؤسسه قرآنی که غالباً فاقد شعبه بودند به منظور جبران شرایط پیش‌آمده از کرونا، مبلغ یک میلیون تومان، بلاعوض پرداخت شد.

وی ادامه داد: این در حالی بود که حدود هزار شعب جامعةالقرآن، بیت‌الاحزان و مؤسسه کشوری مهد قرآن، مورد حمایت قرار نگرفت. با وجود اینکه در موضوع حفظ قرآن، برخی از شعب این مؤسسات، از مؤسسات فاقد شعبه، فعال‌تر و با خروجی بیشتر و بهتری بودند و این موضوع عادلانه نبود. برخی از شعب، عملکردشان در حوزه تربیت نیروهای متخصص از برخی از مؤسسات تک‌منظوره فراتر است.


بیشتر بخوانید:


انجم‌شعاع بیان کرد: اتحادیه، مجری تدابیر کمیته تخصیص اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی است. کمیته تخصیص اعتبارات، مبلغ بیش از 500 میلیون تومان را در اختیار اتحادیه قرار داده است و این چارچوب را برای هزینه‌ آن مشخص کرده است.

وی ادامه داد: مبالغ حمایتی که شورای توسعه فرهنگ قرآنی تاکنون در اختیار اتحادیه قرار داده است، طی یک مرحله، مبلغ سه میلیارد تومان بود که به مؤسسات صاحب شعبه تعلق نگرفت، اما امسال این حمایت که کمتر از یک دوم سال گذشته است، تخصیص یافت.

انجم‌شعاع درباره شیوه تقسیم این مبلع در بین این چند مؤسسه دارای شعبه گفت: ارقام تقسیم شده، بنابر میزان آسیب از سوی اعضای هیئت مدیره در نظر گرفته شد و تصمیم فردی در میان نبوده است. البته پس از اعلام این ارقام، تعدادی دیگری از مؤسسات، که پیش از آن از سوی اتحادیه استانی، اسامی‌شان اعلام نشده بود، در خواست حمایت کردند که در حمایت‌های بعدی نیز این امر جبران خواهد شد، چرا که مرحله دوم حمایت اتحادیه به مؤسسات عمومی که در حوزه‌های مختلف قرآنی دارای برنامه هستند، تعلق خواهد گرفت.

وی درباره فعالیت شعب مؤسسات قرآنی و حمایت‌ از آنها، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی بدانند که بالاخره این مؤسسات دارای شعبه وجود دارند، بنابر این بیان این موارد که این مؤسسات دارای مجوز نیستند و این کار غیر قانونی است، فرار رو به جلو است. امروز آورده ما در موضوع تربیت حافظ قرآن از شعب این مؤسسات بزرگتر است و نمی‌توان آن را کتمان کرد.

انجم‌شعاع با تأکید بر اینکه نگاه ما به این موضوع مردمی است و نگاه دوستان، نگاه بازدارنده است، افزود: در نگاه پیش‌رونده باید فرایندی را پیش‌بینی کنیم برای فعال‌تر شدن این شعب و سهم خود را از اعتبارات دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha