حزب الله: باید به تحریف حقایق درباره انفجار بیروت پایان داد
کد خبر: 3988306
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶

حزب الله: باید به تحریف حقایق درباره انفجار بیروت پایان داد

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد روشن شدن حقیقت درباره واقعه انفجار بیروت مستلزم همکاری جدی لبنانی‌ها و ممانعت از سوء استفاده‌های عده‌ای از داخل یا خارج برای تحریف واقعیت‌هاست.

حزب الله: برای دستیابی به حقیقت درباره انفجار بیروت باید به دخالت بیگانگان پایان داد

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز وقوع انفجار در بندر بیروت ضمن درخواست از لبنانی‌ها برای همکاری جدی با یکدیگر به منظور روشن شدن حقیقت این فاجعه گفت، نباید اجازه داد عده‌ای از داخل یا خارج لبنان از این قضیه بهره‌برداری سیاسی کنند.

حزب الله در بیانیه خود آورده است: در سالروز فاجعه بزرگ ملی انفجار بندر بیروت در چهارم آگوست که لبنان و لبنانی‌‌ها را تحت تأثیر قرار داد، بار دیگر عمیق‌ترین و صمیمانه‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های عزیز شهدا و همه مجروحانی که امیدواریم نعمت بهبودی کامل نصیبشان شود، ابراز می‌داریم.

در این بیانیه آمده است: حزب الله ضمن اعلام همبستگی صمیمانه خود با همه آسیب‌دیدگان، رنج لبنانی‌ها در آن ساعات سخت را یادآور می‌شود که ابر سیاهی را به آسمان کشور ما آورد و آثار و خسارات خود را در همه سطوح بر جای گذاشت.

حزب الله بر ضرورت همبستگی و انسجام مردم لبنان برای غلبه بر این آزمون سخت تأکید کرد و گفت: باید برای دستیابی به حقیقت کامل و بدون نقص با همه شفافیت و صداقت، همکاری جدی صورت گیرد، آن هم به دور از بهره‌برداری سیاسی، تسویه حساب و کشمکش‌های داخلی که اهداف مخرب بسیاری در آن پنهان است و مهمترین آن، از بین رفتن حقیقت و مسئولیت‌ها و به دنبال آن جلوگیری از پاسخگویی و محاکمه مقصران و عاملان این جنایت هولناک است.

حزب‌الله از مقامات قضایی ذی‌ربط خواست با این مسئله بزرگ ملی با مراقبت، جدیت و مسئولیت به دور از فشارها و منافع برخورد کرده و حقایق را با شفافیت کامل در برابر افکار عمومی لبنان و جهان فاش کنند.

این جنبش در پایان تأکید کرد: ما باید به تزویر داخلی‌ها، سوء استفاده بیگانگان، اتهام‌زنی‌ها و تحریف حقایق به زیان حقیقت، عدالت و درد و سرنوشت لبنانی‌ها پایان نهایی و قاطع دهیم.

انتهای پیام
captcha