مسئولان به گروه‌های جهادی اعتماد کنند / مزایای حضور گروه‌های جهادی در میان مردم
کد خبر: 3988333
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
مدیر گروه جهادی شهید لک‌زایی:

مسئولان به گروه‌های جهادی اعتماد کنند / مزایای حضور گروه‌های جهادی در میان مردم

مدیر گروه جهادی شهید حبیب‌الله لک‌زایی آق‌قلا ضمن اشاره به مزیت‌های حضور گروه‌های جهادی در میان مردم اظهار کرد: مسئولان نهادهای مختلف در دولت قبلی اعتماد چندانی به گروه‌های جهادی نداشتند.

چهارشنبه////مزایای حضور گروه‌های جهادی در میان مردم / مسئولان به گروه‌های جهادی اعتماد کنندبه گزارش ایکنا، تجربه نشان داده که هر زمان پای مردم به اجرای برنامه‌های مهم و بزرگ باز شد، نتایج مطلوبی به دست آمده است. از ابتدای انقلاب تا به امروز برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که رنگ و بوی مردمی داشته و از دل مردم برآمده است، همواره تأثیرگذار بوده و به سرانجام رسیده است.

یکی از نشانه‌های این مهم، ایجاد و راه‌اندازی گروه‌های جهادی در کشور بود. گروه‌های جهادی که فلسفه‌ای جز خدمت بی‌شائبه و بدون چشم‌داشت به محرومان و آسیب‌دیدگان نداشته‌اند، در صحنه‌های مختلف اجتماعی همچون بلایای طبیعی و محرومیت‌زدایی از محرومان به میدان آمده و در گمنامی کامل به خدمت‌رسانی به اقشار محروم و نیازمند کشور پرداخته‌اند.

گروه‌های جهادی مختلف تاکنون خدمات ثمربخشی را در مناطق محروم انجام داده‌‌اند و هر زمانی که نقطه‌ای از کشور با بحران مواجه شد، برای خدمت به همنوعان خود در عرصه حاضر شده‌اند. با شیوع بیماری کرونا و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، فعالیت گروه‌های جهادی در کشور نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به معیشت اقدام کرده‌اند.

گروه جهادی شهید حبیب‌الله لک‌زایی شهرستان آق‌قلا یکی از گروه‌های جهادی فعال در حوره خدمت‌رسانی به محرومان و آسیب‌دیدگان از سوانح طبیعی است که با شیوع بیماری کرونا و فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه، وارد این عرصه شده و با همکاری خیران و برخی مؤسسات مردمی، اقدام به محرومیت‌زدایی از مناطق و روستاهای محروم این شهرستان کرده است.

چهارشنبه////مزایای حضور گروه‌های جهادی در میان مردم / مسئولان به گروه‌های جهادی اعتماد کنند

غلام لک‌زایی، مدیر گروه جهادی سردار شهید حبیب‌الله لک‌زایی در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی، اظهار کرد: گروه جهادی شهید لک‌زایی در سال 1390 و با هدف خدمت‌رسانی به محرومان، نیازمندان و آسیب‌دیدگان از بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و ... تشکیل شد.

وی با بیان اینکه اعضای ثابت این گروه جهادی شامل 60 نفر از جهادگران خدوم و زحمتکش هستند، تصریح کرد: البته تعداد اعضای گروه در شرایط مختلف اجتماعی و مشکلات و سوانح مختلف همچون سیل، کرونا و ... افزایش پیدا می‌کند.

مدیر گروه جهادی شهید لک‌زایی ادامه داد: این گروه جهادی تاکنون در حوزه‌های مختلفی همچون سیل شهرستان آق‌قلا،، شیوع بیماری کرونا، ساخت و احداث خانه‌های محرومان، مناسبت‌های فرهنگی، مراسم مختلف اعیاد و عزای مذهبی و کمک مؤمنانه مشغول خدمت‌رسانی به مستضعفان و آسیب‌دیدگان بوده است.

لک‌زایی با اشاره به فعالیت‌های این گروه در دوران پیش از شیوع بیماری کرونا در کشور بیان کرد: در زمان وقوع سیل شهرستان آق‌قلا، اعضای گروه جهادی شهید لک‌زایی به سرعت وارد میدان شده و به خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان و جابه‎جایی افراد سیل‌زده مشغول شدند. همچنین، توزیع غذای گرم در بین سیل‌زدگان و مرمت و بازسازی خانه‌های ایشان نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که از سوی اعضای گروه جهادی شهید لک‌زایی اجرا شد.

چهارشنبه////مزایای حضور گروه‌های جهادی در میان مردم / مسئولان به گروه‌های جهادی اعتماد کنند

وی در ادامه به برنامه‌های این گروه جهادی در ایام شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره و اظهار کرد: اعضای گروه جهدی شهید لک‌زایی در زمان شیوع کرونا نیز برنامه‌های مختلفی همچون ضدعفونی سطوح و معابر در روستاهای مختلف، کمک‌رسانی در تولید و توزیع ماسک، کمک مؤمنانه و اهدای بسته‌های غذایی به نیازمندان و ... را انجام دادند که بسیاری از این برنامه‌ها نیز در همکاری با سایر گروه‌های جهادی منطقه به منصه ظهور رسید.

مدیر گروه جهادی شهید لک‌زایی با اشاره به فقدان ماسک در شهرستان آق‌قلا در ابتدای شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: به همین دلیل اعضای گروه در آن ایام به صورت شبانه‌روزی و در شیفت‌های مختلف نسبت به تولید ماسک در یکی از کارخانه‌های شهرک صنعتی آق‌قلا اقدام کردند. همچنین، در یک برهه نیز اعضای گروه به کمک وزارت بهداشت شتافته و ضمن شرکت در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به توزیع بسته‌های ضدعفونی در درب منازل پرداختند.

لک‌زایی در ادامه سخنان خود افزود: یکی از فعالیت‌های گروه شهید لک‌زایی که در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری انجام شد، بحث کمک مؤمنانه بود که در این زمینه نیز اعضای گروه مسیر خود را در این راستا تغییر داده و با کمک خیّران و برخی از نهادها نسبت به تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی در میان محرومان و نیازمندان اقدام کردند.

وی با اشاره به نحوه رفتار مسئولان نهادهای مختلف و همکاری ایشان با گروه‌های جهادی نیز تصریح کرد: متأسفانه مسئولان نهادهای مختلف در دولت گذشته اعتماد چندانی به توانایی‌های گروه‌های جهادی نداشتند؛ در حالی که هر کجا که گروه‌های جهادی وارد شدند، چنانچه حتی نتوانستند مشکلات مردم را به کلی مرتفع کنند، اما تا جایی که توانستند، این مشکلات را به حداقل رساندند.

چهارشنبه////مزایای حضور گروه‌های جهادی در میان مردم / مسئولان به گروه‌های جهادی اعتماد کنند

مدیر گروه جهادی سردار شهید حبیب‌الله لک‌زایی با بیان اینکه گروه‌های جهادی افرادی از دل خود مردم هستند، اظهار کرد: حضور و فعالیت گروه‌های جهادی در میان مردم مزایای زیادی داشته و دارد که آرام نگاه داشتن مردم از لحاظ اجتماعی، انجام کارهای بی‌منت بدون در نظر گرفتن سختی کار یا سردی و گرمی هوا، شناسایی دقیق و صحیح افراد نیازمند و توزیع عادلانه بسته‌های معیشتی در میان ایشان و ... از جمله این مزیت‌هاست. مردم نیز به فعالیت این گروه‌ها یقین و اعتقاد داشته و دارند و اعضای گروه‌های جهادی را کسانی می‌دانند که به حرف دل ایشان گوش داده و آن‌ها را یاری می‌کنند.

لک‌زایی در پایان سخنان خود ضمن مروری بر خاطرات خود از فعالیت‌های جهادی گروه شهید لک‌زایی، تصریح کرد: تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های گروه‌های جهادی خاطره است؛ چراکه تمامی اعضای گروه این فعالیت‌ها را در میان مردم و همراه با خود ایشان انجام می‌دهند. بارها شده است که اشک‌های خوشحالی مردم پس از بازسازی یا تعمیر سرپناهشان را مشاهده کرده و خود با آن‌‎ها گریسته‌ایم.

انتهای پیام
captcha