خاموشی‌ها در کردستان به صفر می‌رسد
کد خبر: 3988384
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

خاموشی‌ها در کردستان به صفر می‌رسد

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان گفت: دغدغه خاموشی در کردستان کم‌کم برطرف می‌شود و به نقطه‌ای می‌رسیم که خاموشی مطلق نخواهیم داشت.

خاموشی‌ها در کردستان به صفر می‌رسدبه گزارش ایکنا از کردستان، هیوا لهونیان، مدیرعامل شرکت برق استان کردستان در دیدار اعضای ستاد امر به معروف با نماینده ولی‌فقیه استان در سنندج اظهار کرد: به دلیل خشکسالی و گرما و مصرف بی‌سابقه تراز تولید و مصرف بهم خورد و مصرف برق در کشور ۱۰ درصد افزایش یافت و ما با کمبود ۱۳ هزار مگاوات برق مواجه شدیم.

وی ظرفیت عملی نصب شده را ۱۵ هزار مگاوات عنوان کرد و افزود: برای تحقق این ظرفیت ۱۵ میلیارد دلار معادل سه برابر بودجه عمرانی کشور سرمایه نیاز دارد که این منابع در اختیار صنعت برق قرار نداشت.

لهونیان تمام بحران‌ها را متأثر از کاهش بارش دانست و افزود: ملت ما ملت بدمصرفی هستند، در این راستا مدیریت مصرف برق و زمان‌های مصرف برق نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه خاموشی‌ها در چند روز اخیر کاهش یافته است گفت: منحنی مصرف بار کشور به فضای آرام و توزیع مناسب رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان، دغدغه خاموشی کم‌کم برطرف می‌شود و به نقطه‌ای می‌رسیم که خاموشی مطلق نخواهیم داشت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام
captcha