بن‌های کتاب را خرج مردم کنیم/ ویترین کتاب کودک لازم داریم
کد خبر: 3988401
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
حق‌بین در گفت‌وگو با ایکنا پیشنهاد داد:

بن‌های کتاب را خرج مردم کنیم/ ویترین کتاب کودک لازم داریم

عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان اظهار کرد: اگر به جای همه بن‌هایی که به عناوین مختلف در طول سال توزیع می‌شود، این یارانه به عامه مردم تخصیص یابد نتایج آن قطعاً تاثیرگذارتر و بهتر خواهد بود.

طرح‌های فصلی یارانه‌ای جایگزین همه بن‌های کتاب شودمحمدتقی حق‌بین، عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به لزوم برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها در طرح‌های فصلی فروش کتاب گفت: جنبه عدالت‌گستری طرح‌های فصلی خیلی بیشتر از سایر طرح‌هایی است که اکنون اجرا می‌شود. اجرای این طرح در همه کتابفروشی‌های کشور به ویژه در نقاط محروم اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا امکان خریداری کتاب با تخفیف را برای مردم فراهم می‌کند.
 
وی با اشاره به هزینه حمل و نقل کتاب به شهرستان‌ها برای کتابفروشان افزود: معمولاً کتابفروشان استانی به دلیل هزینه‌های جانبی، امکان فروش کتاب با تخفیف را به مشتریان خود ندارند و این طرح اقدام شایسته‌ای است که هم به نفع کتابفروش و هم خریدار است. بنابراین اگر به جای همه بن‌هایی که به عناوین مختلف در طول سال توزیع می‌شود، این یارانه به عامه مردم تخصیص یابد نتایج آن قطعاً تاثیرگذارتر و بهتر خواهد بود.
 
حق‌بین بر لزوم رصد فروش کتابفروشی‌ها در تهران و استان‌ها تأکید کرد و گفت: معتقدم در شهر‌هایی که مردم از کتابفروشی‌های محلی خرید خوبی دارند، باید این کتابفروشی‌ها را با افزایش بودجه و اعتبار تقویت کرد. همچنین می‌توان نتیجه گرفت که در کدام مناطق کتابخوان بیشتری داریم. 
 
این عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان درباره لزوم برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب نیز گفت: ما با توجه به مشکلات فروش کتاب کودک در کتابفروشی‌ها با اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب به عنوان مثال در حوزه کودک و نوجوان می‌توانیم به تقویت قفسه کتاب‌های این حوزه در کتابفروشی‌ها کمک کنیم.
 
وی در پایان تصریح کرد: اگر کتابفروشان ببینند طرح فصلی فروش کتاب برای کودک برگزار می‌شود، یک ویترین مخصوص برای آن در نظر خواهند گرفت و کتاب‌های بیشتری در این حوزه به دست مخاطبان می‌رسد.
انتهای پیام
captcha