پایه‌های انقلاب اسلامی؛ استوار بر ارزش‌های عاشورایی
کد خبر: 3989837
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

پایه‌های انقلاب اسلامی؛ استوار بر ارزش‌های عاشورایی

رئیس تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد آرمان‌های امام(ره) و انقلاب را نشئت‌گرفته از نهضت عاشورا دانست و گفت: پایه‌های انقلاب اسلامی بر ارزش‌های عاشورایی استوار شده است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام محمد خانجانی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی‌آباد، امروز، 19مردادماه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، اظهار کرد: ماه محرم فرصت مناسب برای خودسازی و پیوند با اسلام، ائمه اطهار(ع) و ولایت است و همه جنبه‌های ارشادی، تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی باید تبلیغ و تعمیق شود.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است و کسانی که به این فریضه عمل کردند از زمره صالحان و مؤمنان هستند. مجالس عزاداری امام حسین(ع) فرصت معرفت افزایی و تقویت معنویت، تقوا و ولایتمداری است و این وظیفه هیئت‌های مذهبی و مداحان است که با فعالیت مطلوب در مجالس، هدف و فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) را بیان کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد تصریح کرد: جان‌مایه آرمان‌های امام راحل(ره)، انقلاب اسلامی و ملت مؤمن و بصیر ایران اسلامی از نهضت عاشورایی نشئت گرفته است. امام حسین(ع) هدف از نهضت خود را احیای اسلام ناب محمدی(ص) و بازگشت جامعه به صراط مستقیم و اسلام اصیل قرار داد و انقلاب اسلامی نیز بر این مبنا برای دستیابی به استقلال، آزادی، اسلامیت و جمهوریت شکل گرفت.

خانجانی ادامه داد: امام حسین(ع) با قیام خونین کربلا به انسان‌های مؤمن آموخت که وقتی مکتب اسلام با خطر مواجه است در راه حفظ آن از هیچ‌گونه فداکاری دریغ نکرده و با تمام توان از آرمان‌های اسلام صیانت کردند. اساس انقلاب اسلامی بر ارزش‌های عاشورایی استوار شده و مداحان اهل بیت(ع) و مبلغان دینی باید با درک این مقوله بیشتر به دنبال اشاعه، تشریح و تبیین هدف اباعبدالله(ع) در عزاداری‌های محرم و صفر باشند.

وی در پایان یادآور شد: تبلیغ نهضت عاشورا آمیخته با آیین عزاداری حضرت امام حسین(ع) است و جدایی این دو امکان‌پذیر نیست. مراسم و آئین‌های عزاداری و سوگواری باید بر اساس اخلاق، معرفت و ایمان باشد و در آن بصیرت افزایی، بهبود اخلاق و معنویت، انسجام و وحدت ملی و دوری از هرگونه خرافه‌گرایی وجود داشته باشد.

انتهای پیام
captcha