عاشوراییان منتظران واقعی امام زمان(عج) هستند
کد خبر: 3990040
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
حجت‌الاسلام شهیدی:

عاشوراییان منتظران واقعی امام زمان(عج) هستند

کارشناس مذهبی عاشوراییان را منتظران واقعی امام زمان(عج) دانست و گفت: تلاشگری، قدرت، همبستگی، همدلی و توجه به ارزش‌های اخلاقی و معنوی از ویژگی‌های عاشوراییان است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر شهیدی، کارشناس مذهبی و مدرس حوزه، شب گذشته 19 مردادماه، در مراسم سوگواری دهه اول محرم، در مهدیه هیئت رزمندگان اسلام استان، اظهار کرد: مسیر انتظار و رسیدن به مولایمان حضرت ولی عصر(عج) به جز عاشورایی اندیشیدن و عمل کردن ممکن نیست.

وی عاشوراییان را منتظران واقعی امام زمان(عج) دانست و افزود: اگر انسان در دنیا تنها به مباحث مادی توجه کند به مقصود حقیقی نمی‌رسد. دوران غیبت آخرین وصی رسول گرامی اسلام(ص) امام زمان(عج) برترین و بالاترین دورانی است که خداوند تعریف کرده است. در این دوران سخت‌ترین امتحانات خدا برای بندگان مؤمن رقم می‌خورد تا خداوند از جمع این مؤمنین، عده‌ای را به عنوان سرپرستان این عالم انتخاب کند و وقتی انتظار به سر آید، زندگی در این دنیا هم بسیار زیبا می‌شود. این ممکن نیست مگر مؤمنین عاشورایی و حسینی شوند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در دورانی که زندگی می‌کنیم خداوند متعال شهدا را به عنوان حجت خود در این عالم برای ما قرار داده است. عاشوراییان در سبک زندگی خود به‌گونه‌ای می‌اندیشند که ولی خدا می‌پسندد. شهدا به زندگی مادی دنیا نگاهی نداشتند، تلاشگر بودند و با همه وجود بنده خداوند بودند و خداوند نیز همه دنیا را بنده آنان قرار داده است. شب‌های محرم شب‌های قول و قرار با خداوند متعال، امام حسین(ع) و امام زمان(عج) برای عاشورایی شدن و دوری از نگاه مادی به دنیا بوده و اولین ویژگی عاشوراییان نیز تلاشگر بودن است.

شهیدی عنوان کرد: از دیگر ویژگی‌های عاشوراییان قدرت، همبستگی و همدلی است به این معنی که برای مقابله با یزیدیان زمان باید قدرت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داشته باشیم. امروز جریان مقاومت در یمن، سوریه و ... قدرت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جریان تشیع را رشد می‌دهد.

وی اظهار کرد: امروز دشمن حاکمیت ظالمانه خود را در دنیا از فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل کرده و متأسفانه در بسیاری موارد هم موفق بوده است. از این روست که می‌بینیم امروز بسیاری از جسم‌ها کنار هم قرار دارد اما دل‌ها در کنار هم نیست و دشمن نیز به دنبال همین است. این روزها شاهد پخش شدن کلیپ‌هایی برای کوبیدن جریان امام حسین(ع) در فضای مجازی هستیم. رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا امری ضروری است اما اینکه با تبلیغات عظیم به دنبال تیشه زدن به ریشه مجالس امام حسین(ع) باشند، ظلم است.

این مدرس حوزه در پایان یادآور شد: ویژگی دیگر عاشوراییان توجه به ارزش‌های اخلاقی و معنوی بوده و در دوران غیبت امام زمان(عج) یکی از آثار عدم توجه به ارزش‌های معنوی، تحیر و سرگردانی است. مؤمنی که از معنویات دور شده و نگاه مادی به دنیا داشته باشد در گرفتاری‌ها و روزمرگی‌های خود دچار حیرت و سرگردانی و افسردگی می‌شود.

انتهای پیام
captcha