توزیع ۱۰ هزار ماسک بین هیئت‌های مذهبی قشم
کد خبر: 3990417
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱

توزیع ۱۰ هزار ماسک بین هیئت‌های مذهبی قشم

رئیس اوقاف قشم از توزیع ۱۰ هزار ماسک رایگان بین هیئت‌های مذهبی این شهرستان در قالب طرح شمیم حسینی و به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌های مذهبی خبر داد.

به گزارش ایکنا در هرمزگان، حجت‌الاسلام روح‌الله صفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم، صبح امروز، 22 مردادماه، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بسیار زیاد فرهنگ ایثار و شهادت در نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی و اینکه ادامه راه شهدا از رسالت‌های جوان مؤمن انقلابی است، تصمیم گرفته شد در جهت صیانت از عزاداران حسینی، 10 هزار ماسک‌ به صورت رایگان در اختیار هیئت‌های مذهبی شهرستان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هزینه این ماسک‌ها از محل فرهنگی امامزاده سید مظفر(ع) قشم و خیرین برای مراسم عزاداری امام حسین(ع)، تأمین و با همکاری مرکز افق آستان مقدس این امامزاده توزیع شد، افزود: اجرای توصیه‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) برای پیشگیری از کرونا ملاک عمل است. برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای سرپوشیده با نصب تهویه مناسب با یک‌چهارم ظرفیت و سخنرانی و روضه‌خوانی کوتاه قابل‌اجرا است.

رئیس اوقاف قشم یادآور شد: در این شرایط سخت کرونایی، وظیفه سنگینی بر عهده نیروهای مؤمن و هیئتی است. برگزاری مناسب و سالم مراسم، زمینه استمرار چنین جلساتی را فراهم می‌کند و در مقابل، هرگونه سهل‌انگاری در برگزاری مطلوب جلسات مذهبی به تعطیلی بیشتر این مراسم منتهی خواهد شد. رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است و قطعاً عزاداران حسینی به این موضوع توجه جدی خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha