دستورالعمل جدید برگزاری مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا اعلام شد
کد خبر: 3991321
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
در کرمان؛

دستورالعمل جدید برگزاری مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا اعلام شد

مسئول روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمان بیان کرد: براساس دستورالعمل جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا برای برگزاری مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا، حرکت دسته‌های عزاداری در تمامی نقاط سطح شهر به خصوص اطراف امامزادگان ممنوع بوده و ورود دسته‌ها به داخل اماکن مقدس و مذهبی اعم از حسینیه‌ها، امامزادگان، بقاع متبرکه نیز ممنوع است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمان، حجت‌الاسلام محمدحسین دهقانی‌فرد، مسئول روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع) و با اشاره به نحوه برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در استان، گفت: دسته‌روی، تجمع هیئت‌های مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا ممنوع است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا در فضای باز جلوی هیئت‌های عزاداری بالامانع است، افزود: نماز ظهر عاشورا در فضای باز مقابل هیئت‌ها برگزار شود.

مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی کرمان در خصوص دستورالعمل برگزاری مراسم در روزهای تاسوعا و عاشورا در شرایط کرونا، گفت: این دستورالعمل توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده و همه موظف به اجرای آن هستند.

حجت‌الاسلام دهقانی‌فرد تأکید کرد: برای روزهای تاسوعا و عاشوا، حرکت دسته‌های عزاداری در تمامی نقاط سطح شهر به خصوص اطراف امامزادگان ممنوع بوده و ورود دسته‌ها به داخل اماکن مقدس و مذهبی اعم از حسینیه‌ها، امامزادگان، بقاع متبرکه و غیره نیز ممنوع است.

وی اظهار کرد: بیشترین تمرکز این روزها بر اجرای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئت‌های مذهبی بوده و تشدید نظارت‌ها در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئت‌های مذهبی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام دهقانی‌فرد با بیان اینکه طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری جلسات در فضاهای سرپوشیده، برگزاری مراسم‌ سوگواری در ادارات، فعالیت ایستگاه‌های صلواتی و حرکت دسته‌های عزا ممنوع است، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم تاسوعا و عاشورا الزامی است.

انتهای پیام
captcha