امام حسین(ع)؛ آموزگار عزت و میدان‌دار مبارزه با فساد
کد خبر: 3991364
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی بیان کرد:

امام حسین(ع)؛ آموزگار عزت و میدان‌دار مبارزه با فساد

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی ابوموسی گفت: امام حسین(ع) آموزگار عزت، میدان‌دار مبارزه با فساد و احیاگر روح شهادت‌طلبی و زداینده غبار تحریف و بدعت از چهره دین است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام شیرزاد حسنی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی ابوموسی، ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع)، اظهار کرد: حرکت امام حسین(ع) یک وجه بسیار پررنگ دارد و آن مبارزه با استکبار و طاغوت است که یکی از معروف‌هایی است که افراد معمولی بدون پشتوانه الهی توانایی پیگیری و به سرانجام رساندن آن را ندارند.

وی افزود: سیدالشهدا(ع) با نهضت عاشورا و شهادت خود به همه دنیا نشان داد که انسان باید در راه دین و مبارزه با مستکبرین از جان گذشته باشد. آنچه امروز دشمنان را بر آن داشته تا فرهنگ عاشورا را از جامعه اسلامی جدا کنند، آموزه‌های بسیار مهمی است که در این ایام‌الله نهفته است.

سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی ادامه داد: به‌واقع بزرگداشت دهه محرم و عزاداری برای امام حسین(ع) و یاران باوفایشان، نماد و نمونه عینی تذکر الله و بزرگداشت آن است که باید از نسلی به نسل دیگر منتقل شود و نباید بیماری‌ها و سستی‌ها و ناراستی‌های عده‌ای ما را از این مسیر دور کند.

حسنی اضافه کرد: این روزها جامعه با بیماری کرونا در حال نبرد است، البته نبرد در یک جبهه نباید ما را از دیگر سنگرها و جبهه‌ها که اتفاقاً سنگرها و جبهه‌های بسیار مهم‌تری هستند و دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن آن است، غافل کند. با توجه به حوادثی که ما در طول این انقلاب تجربه کردیم، برخوردی از فرهنگ عاشورا و پیروی از نهضت حسینی(ع) ما را در بسیاری از بزنگاه‌ها، چه در پیروزی انقلاب و چه در دروان دفاع مقدس و چه پس از آن در فتنه‌های مختلف یاری کرده است.

وی با بیان اینکه نهضت حسینی برای انسان و جهان، سراسر مشق است، عنوان کرد: امام حسین(ع) آموزگار عزت، میدان‌دار مبارزه با فساد و احیاگر روح شهادت‌طلبی و زداینده غبار تحریف و بدعت از چهره دین است. آن حضرت در میدان مبارزه با طاغوت و نفی انحراف و دین سازی‌هایی باطل، جان عزیز خویش را به مسلخ اعتقاد برد.

حسنی در پایان با بیان اینکه در مراسم عزاداری محرم اصرار بر فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده مستمر از ماسک و تأکید بر برگزاری عزا در فضای باز است و باید در زمینه رعایت پروتکل‌ها نیز نظارت‌ها انجام گیرد، یادآور شد: درخت تنومند اسلام با خون امام حسین(ع) زنده ماند و خون این امام شهید همه موحدان را احیا کرد. با توجه به فرمایشات مقام معظم انقلاب که فرمودند:‌ «به سلامت مردم توجه  کنید و به دین مردم نیز توجه داشته باشید»، لذا با تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای آحاد جامعه، مراسم محرم و صفر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha