همکاری ۲ هزار تشکل قرآنی - مردم‌نهاد اردبیلی در ایام محرم
کد خبر: 3993906
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

همکاری ۲ هزار تشکل قرآنی - مردم‌نهاد اردبیلی در ایام محرم

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، از همکاری ۲ هزار تشکل قرآنی - مردم‌نهاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم ۱۴۰۰ خبر داد.

همکاری ۲ هزار تشکل قرآنی - مردم‌نهاد اردبیلی در ایام محرمحجت‌الاسلام و المسلمین عزیز صابر، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: با توجه به تشکیل ستاد بزرگداشت محرم در سازمان تبلیغات اسلامی و مسئولیت سازمان دارالقرآن الکریم به‌عنوان مسئول کارگروه قرآن این ستاد، سه عنوان برنامه در دستور کار سازمان دارالقرآن با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی و تمامی تشکل‌های قرآنی در سطح استان در دو بخش دهه اول محرم و بخش دوم تا اواخر ماه صفر تعریف شده است.

وی افزود: در مرحله اول ظرفیت فضاسازی شهری در تمامی روستا‌ها و شهرستان‌ها در اختیار اهداف مقدس قرآن و عترت قرار گرفت و در قالب «پویش مهر حسینی»، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مورد نصب بنر‌های متناسب با ایام محرم همکاری‌های خوبی داشتند.

حجت‌الاسلام صابر، ادامه داد: در مرحله دوم نیز بنا شد تمامی تشکل‌های قرآنی مردمی که حدود ۲ هزار تشکل قرآنی در سطح سطح استان را شامل می‌شوند با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و به‌منظور فضاسازی سمعی و بصری در مناطق و محلات، پای‌کار بیایند و در «پویش ملی هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی» مشارکت داشته باشند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، از برگزاری مسابقات متنوع از جمله طرح سؤالات تفصیلی قرآن کریم از سوره‌های متناسب با ایام محرم و صفر و به‌ویژه در روایاتی به نام «امام حسین» و با استفاده از تفسیر صوتی حجت‌الاسلام قرائتی و همچنین کار‌های تولیدی مثل موشن گرافی، پادکست و ... به‌عنوان منبع سؤال در صفحات مجازی خبر داد و افزود: این برنامه‌ها تا پایان شهریور ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و در ربیع‌الاول سال‌جاری نیز، جوایز برندگان اهدا خواهد شد.

وی یادآور شد: این طرح با هدف ایجاد علاقه و انس شرکت‌کنندگان در مراسمات معنوی با قرآن و آموزه‌های انسان ساز قرآن، توسعه و تعمیق فرهنگ حیات بخش قرآن، در میان شرکت‌کنندگان در مراسمات محرم سال‌جاری و بهره مندی شرکت‌کنندگان از برنامه‌های متنوع قرآن در حال اجرا است.

انتهای پیام
captcha