صندوقچه‌ روضه‌های خانگی در اختیار هیئت‌های حسینی همدان
کد خبر: 3995649
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
مسئول جامعه ایمانی مشعر:

صندوقچه‌ روضه‌های خانگی در اختیار هیئت‌های حسینی همدان

مسئول جامعه ایمانی مشعر استان همدان گفت: صندوقچه‌های روضه‌های خانگی در اختیار هیئت‌های حسینی همدان قرار می‌گیرد.

صندوقچه‌ روضه‌های خانگی در اختیار هیئت‌های حسینی همدانبه گزارش ایکنا از همدان، جلال تلطفی، مسئول جامعه ایمانی مشعر استان همدان، عصر امروز ۱۵ شهریورماه در آئین رونمایی از صندوقچه‌های روضه خانگی اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های مذهبی و مخصوصاً بحث روضه‌های خانگی که با تجمع افراد مواجه بود تحت تاثیر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کرونا باعث شد خیلی از روضه‌های چندین و چند ساله تعطیل شود، ادامه داد: در این راستا در جهت احیای روضه‌های خانگی تلاش شد تا مجدد منازل متبرک به روضه سیدالشهدا(ع) شود، به همین منظور مؤسسه ماهد طرحی ارائه و جامعه ایمانی مشعر هم از آن حمایت کرد که صندوقچه‌های روضه‌های خانگی در اختیار هیئت‌های حسینی قرار گیرد.

تلطفی به بیان محتویات داخل صندوقچه روضه‌های خانگی پرداخت و گفت: این صندوقچه شامل مجموعه بیرق‌های منقش به اسامی خاندان اهل بیت علیهم‌السلام، مجموعه بیرق‌های فضاسازی، مجموعه کتیبه‌های خانگی بفرمایید روضه، کاور دستمال کاغذی نقش اشک و 24 عدد مهر تربت و کتابچه زیارت عاشورا است.

وی توضیح داد: خادمی از این هیئت برای این صندوق مشخص شده و به صورت هفتگی صندوق را به منظور تبرک در منازل مختلف به گردش در می‌آورد.

مسئول جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه از صندوقچه‌ در شهرستان‌های استان نیز رونمائی به عمل خواهد آمد، افزود: هم‌چنین این صندوقچه در هیئت‌ها و مساجد نیز به گردش در آمده و هیئت می‌تواند به وسیله این صندوق شبکه افراد تحت پوشش خود را در محل گسترده کند، 52 خانواده حداقل در طول سال می‌توانند از این صندوق استفاده کنند.

تلطفی تصریح کرد: این صندوق از سوی خیرین وقف شده و از آنجا که وقف باید در گردش باشد اگر در خانه یا گوشه حسینیه‌ای بماند مسئولیت شرعی دارد.

مسئول جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه تعداد این صندوق‌ها در کل کشور دو هزار عدد است، افزود: در فاز اول به استان همدان 50 صندوق تعلق گرفته است که امیدواریم به کمک خیرین بتوانیم صندوق‌های بیشتری را تهیه کنیم.

وی به راه‌اندازی سامانه ثاقب اشاره کرد و گفت: این سامانه در 5 استان از جمله همدان راه‌اندازی شده است تا افرادی که قصد برپایی روضه دارند، در آن ثبت نام و از طریق این سامانه مبلغین، روحانی و روضه‌خوان‌ها شناسایی و هماهنگی می‌شوند، این افراد به صورت صلواتی در روضه‌ها شرکت می‌کنند.

وی در پایان اشاره کرد: خیر این کار فقط یک نفر است و آمادگی این را دارد که تا 14 هزار روضه در ماه را تقبل کند.

صندوقچه‌ روضه‌های خانگی در اختیار هیئت‌های حسینی همدان

صندوقچه‌ روضه‌های خانگی در اختیار هیئت‌های حسینی همدان

انتهای پیام
captcha