تدریس قرآن به زبان انگلیسی در مؤسسات قرآنی کردستان
کد خبر: 3995679
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

تدریس قرآن به زبان انگلیسی در مؤسسات قرآنی کردستان

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اجرای طرح «تدریس قرآن به زبان انگلیسی» در سطح مؤسسات قرآنی استان کردستان خبر داد و گفت: 6 مربی قرآن کردستانی مجوز برگزاری این کلاس‌های قرآنی را دارند.

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه رغبت خانواده‌ها برای حضور فرزندان در کلاس‌های زبان بیشتر است و به منظور ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه طرح «تدریس قرآن به زبان انگلیسی» در سطح مؤسسات قرآنی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: در راستای برگزاری کلاس‌های تخصصی آموزش قرآن به زبان انگلیسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اقدام به برگزاری دوره تخصصی برای مربیان قرآن استان کرده است که در حال حاضر 6 مربی سطح استان مجوز برگزاری دوره را گرفتند.

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: هر مؤسسه‌ای که قصد برگزاری دوره آموزش قرآن به زبان انگلیسی را دارند فقط می‌توانند از وجود این مربیان قرآن بهره‌مند شوند چراکه این امر تخصصی و بسیار حساس بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دشمن امروز توطئه اسلام هراسی و ایجاد رعب و وحشت نسبت به مسلمانان را در جهان دنبال می‌کند لذا بهترین زمینه برای آشنایی جهانیان با دین اسلام، معرفی قرآن کریم و دستورات انسان‌ساز این کتاب آسمانی به جهانیان است. در این راستا و با توجه به اینکه زبان رسمی کشورهای جهان انگلیسی بوده است لذا آشنایی با زبان انگلیسی و بیان دستورات قرآن با این زبان می‌تواند گامی اساسی در راستای معرفی قرآن و دین اسلام به عنوان دین صلح و دوستی به جهانیان باشد.

گلباغی در پایان یادآور شد: در حال حاضر 26 مؤسسه قرآنی در سطح استان فعال شده است که بیشترین تعداد مؤسسات قرآنی مربوط به شهر سنندج است.

انتهای پیام
captcha