اجرای بیش از 14 هزار روضه خانگی در ایام محرم‌الحرام
کد خبر: 3996893
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
عبداللهی خبر داد:

اجرای بیش از 14 هزار روضه خانگی در ایام محرم‌الحرام

مدیر روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران از اجرای بیش از 14 هزار روضه خانگی از سوی این اداره‌کل در در ایام ماه محرم‌ خبر داد.

اجرای بیش از 14 هزار روضه خانگی در ایام محرم‌الحرامبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، روح‎الله عبداللهی، مدیر روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: در محرم امسال با توجه به افزایش شیوع بیماری منحوس کرونا، دستورالعمل‌های ویژه بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا برای برگزاری مراسم مذهبی در ماه محرم و صفر ابلاغ شد که این محدودیت‌ها برای عزاداران و هیئت‌های مذهبی موانعی را ایجاد کرد تا نتوانند همچون سنوات قبل از کرونا برنامه‌های خود را پرشور برگزار کنند.

وی افزود: در همین راستا این اداره‎کل با اجرای طرح «روضه خانگی» که در سال گذشته نیز اجرا شده بود، اقدام به برپایی روضه‌های خانگی و سیار در سطح استان تهران کرد. در این طرح بیش از ۱۴ هزار روضه خانگی و همچنین، ۷۰۰ مراسم تعزیه در بازارها، خیابان‌ها، کوچه‌ها، مجتمع‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی در سطح استان برگزار شد.

عبداللهی در ادامه گفت: با همکاری مدرسه راهبری علم و عمل در طی مدت ماه محرم در ۹ ندامتگاه ، ۲۰ مرکز توانبخشی تحت نظارت سازمان بهزیستی استان تهران و ۳۰ کلانتری شهر تهران با حضور مبلّغان و مبلّغات این مدرسه، مراسم سخنرانی و روضه‌خوانی برگزار شد.

وی افزود: امور بانوان این اداره‌کل نیز با همکاری امور بانوان شهرداری تهران طی مدت ماه محرم در ۱۲ بوستان ویژه بانوان شهر تهران اقدام به برپایی طرح «زیر آسمان روضه» کرد که در این مراسم روزانه بیش از پنج هزار نفر حضور داشتند و این طرح تا پایان ماه صفر به ویژه ایام اربعین حسینی در بوستان‌های ویژه بانوان شهر تهران ادامه خواهد داشت.

عبداللهی در پایان گفت: شبکه مبلّغان استان تهران (حمات) با اجرای طرح «هر واحد صنعتی یک حسینیه» در قالب پویش تبلیغی برکات‌الحسین(ع) در ۳۰ واحد صنعتی بزرگ استان تهران در طی مدت ماه محرم حاضر و به اقامه عزا برای سیدالشهدا(ع) پرداختند.

یادآور می‌شود، اجرای روضه‌های خانگی و سیار تا پایان ماه صفر در سطح استان تهران با همکاری هیئت‌های مذهبی و شبکه آقایان و بانوان مبلغ ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha