فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای حضور زائران راهیان نور در روستای هشمیز
کد خبر: 3997706
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای حضور زائران راهیان نور در روستای هشمیز

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه مردم نیز در حل مشکلات روستا، مسئولان را همراهی کنند، گفت: فراهم کردن زیرساخت‌ها برای حضور زائران راهیان نور در این روستا، باعث پیشرفت و آبادانی این منطقه خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان شامگاه گذشته، 23 شهریورماه در بازدید میدانی از روستای هشمیز واقع در 45 کیلومتری شهر سنندج، از محل اسارت، شهادت و یادمان شهیده ناهید فاتحی کرجو بازدید و با آرمان‌های شهیدان والامقام تجدید میثاق کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این بازدید از نزدیک با نحوه شکنجه این شهیده نوجوان آشنا شد و خاطرات قریب به 11 ماه اسارت و نحوه شهادت این بانوی رزمنده را به‌صورت مستقیم از زبان اهالی روستا استماع کرد.

وی با بیان اینکه این سفرها به ‌خاطر شناسایی و بررسی مشکلات از نزدیک است، افزود: بنده در سفرهای استانی و شهرستان هیچ‌گونه قول خلاف واقع به مردم نداده و نخواهم داد بلکه مشکلات را منعکس و پیگیری خواهم کرد و به حرمت خون و یادمان شهیده ناهید فاتحی کرجو در این روستا، تغییر و تحولاتی در روستا ایجاد خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه خود مردم نیز در حل مشکلات روستا، مسئولان را همراهی کنند، گفت: فراهم کردن زیرساخت‌ها برای حضور زائران راهیان نور در این روستا، باعث پیشرفت و آبادانی این منطقه خواهد شد.

پورذهبی با بیان اینکه آینده درخشانی در انتظار روستای هشمیز است، اظهار کرد: بخشی از مشکلات همچون راه روستایی و زمین ورزشی این روستا قابل حل بوده اما نیازمند اراده مسئولان و مردم روستاست.

حامد محمودیان، عضو شورای اسلامی روستای هشمیز و بخش سیروان سنندج به نمایندگی از مردم روستا، ضمن خیر مقدم و خوشامدگی به نماینده ولی‌فقیه در کردستان اظهار کرد: حقیقتاً این سفرها و بازدیدهای میدانی در دل مردم به‌ویژه روستانشینان کردستان بارقه امیدی ایجاد کرده است.

وی گفت: روستای هشمیز یکی از روستاهای مقصد گردشگری بوده و به خاطر وجود مبارک یکی از شهدای شاخص کشور شهیده ناهید فاتحی کرجو در این روستا یکی از مقاصد راهیان نور بوده است که انتظار می‌رود همانند سایر استان‌های کشور، زیرساخت‌های لازم برای سفر و بازدید زائران از این منطقه فراهم شود.

عضو شورای اسلامی روستای هشمیز بیان کرد: این روستا با 1500 نفر جمعیت، یکی از پرجمعیت‌ترین روستاهای بخش سیروان سنندج بوده که شغل اکثر مردم‌ کشاورزی و دامداری بوده اما متأسفانه با مشکلات زیرساختی دست و پنجه نرم می‌کنند.

محمودیان با تأکید بر اینکه جاده‌ای که از پایین و وسط روستا به زیارتگاه شهیده ناهید فاتحی کرجو ختم می‌شوند، باید آسفالت شود، یادآور شد: آسفالت 2 کیلومتر مانده به روستای هشمیز که از 10سال گذشته بلاتکلیف رها شده؛ کمک به مساجد و کانون‌های مساجد همانند دیگر مساجد، ساماندهی و تکمیل پروژه زمین ورزشی نیمه‌‌کاره، مبارزه با اعتیاد، عدم وجود اینترنت و ضعف آنتن‌دهی تلفن‌همراه، قطعی مکرر آب و ایجاد اشتغال از دیگر مطالبات روستانشینان هشمیز سنندج از مسئولان است.

 ناهید فاتحی‌ کرجو در چهارم تیرماه سال 1344 در شهر سنندج در میان خانواده‌ای مذهبی و اهل‌تسنن به‌دنیا آمد، پدرش محمد و مادرش سیده زینب زنی شیعه، زحمتکش و خانه‌دار بوده که فرزندانش را با عشق به اهل‌بیت‌(ع) بزرگ کرده‌اند. شهیده ناهید فاتحی‌کرجو از شهدای شاخص کشور هفتم آذرماه 1361 در روستای هشمیز سنندج به اسارت گروه‌های ضد انقلاب درآمد و پس از شکنجه به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha