پیاده‌روی اربعین؛ انتقال درس آزادگی و دینداری امام حسین(ع) به جهان
کد خبر: 3997757
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار بیان کرد:

پیاده‌روی اربعین؛ انتقال درس آزادگی و دینداری امام حسین(ع) به جهان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: زمانیکه ارادتمندان امام حسین(ع) در قالب پیاده‌روی اربعین حرکت می‌کنند به طرق مختلف پیام آزادگی و دینداری عاشورا و امام حسین(ع) را به جهانیان انتقال می‌دهند و مغناطیس این پیام به قدری است که همه آزادگان جهان به سمت آن حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ماه محرم و صفر یک فرصت مهم برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به‌ویژه به نسل جوان و نوجوان جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه حماسه عاشورا به ‌عنوان الگویی فرا مذهبی است، افزود: امام حسین(ع) و یارانشان با شجاعت و ایثار در برابر ظلم و ستم ایستادند و نام خود را برای همیشه اعصار در تاریخ به یادگار گذاشتند.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا بیان کرد: امام حسین(ع) دارای شخصیت جهانی است که شخصیت این امام شهید تنها منحصر به قشر، مذهب و گروه خاصی نیست و این امام بزرگ محبوب بین ملت‌های جهان است.

وی اربعین حسینی را فرصتی مناسب برای آشنایی جوانان با فرهنگ عاشواریی و ترویج فرهنگ ناب محمدی در جامعه دانست و افزود: همزمان با اربعین حسینی مراسم سوگواری و سینه زنی در سطح شهر و روستاهای بیجار با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار اظهار کرد: محرم و صفر نیز همانند ماه رمضان فرصتی طلایی برای شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) است تا با عنایت به ولی خدا سید‌الشهدا(ع) در مسیر سیر و سلوک حرکت کنند.

وی گفت: برجستگی هدف نهضت عاشورا به اندازه‌ای است که بعد از گذشت حدود بیش از هزار و 380 سال هنوز برای آزادگان جهان جاذبه دارد و مغز و محتوای آن نشان می‌دهد که امام حسین(ع) به‌دنبال اصلاح امت جدش بوده و استکبار جهانی نیز از این اهداف آگاه است و به همین دلیل خبرهای این کنگره عظیم را سانسور می‌کند.

مختاری‌نیا یادآور شد: زمانیکه ارادتمندان امام حسین(ع) در قالب پیاده‌روی اربعین حرکت می‌کنند به طرق مختلف پیام عاشورا و امام حسین(ع) را که درس آزادگی و دینداری است را به جهانیان انتقال می‌دهند و مغناطیس این پیام به قدری است که تمام آزادگان جهان به سمت آن حرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha