اختتامیه مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کردستان برگزار شد
کد خبر: 3998000
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

اختتامیه مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کردستان برگزار شد

مراسم اختتامیه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن با حضور مسئولان استانی و معرفی نفرات برتر شامگاه ۲۵ شهریورماه در امامزاده پیرمحمد سنندج برگزارشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در مراسم اختتامیه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن که شامگاه 25 شهریورماه در امامزاده پیرمحمد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را سپاسگزاریم که نعمت هدایت، امنیت و انس با قرآن را به ما ارزانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه به برکت قرآن هر کس به اندازه توانش از نعمت انس با قرآن برخوردار بوده است، افزود: قرآنیان، حافظان، قاریان و فعالان قرآنی از گروه افرادی هستند که از نعمت هدایت قرآن برخوردار شده‌‎اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: بزرگترین مزیت جامعه قرآنی این بوده که پسوند اسم شما قرآن کریم است به این معنا که شناسنامه و معرف این گروه از افراد جامعه با قرآن اتمام می‌یابد قاری قرآن، حافظ قرآن، فعال قرآنی، ناظر قرآنی و خادم قرآنی. چه افتخاری بالاتر از این که خداوند این برکت و این توفیق را شامل حال این افراد کرده است.

وی تعداد ثبت‌نام‌شدگان چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن را سه برابر ظرفیت سال گذشته دانست و ادامه داد: امسال با توجه به شرایط کرونایی در کل امسال 900 نفر متسابق داشتیم که در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند.

کاروند گفت: این دوره از مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ 5، 10، 20 جزء و کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان و دعاخوانی  در بخش بانوان و آقایان برگزار شده است.

وی با قدردانی از زحمات داوران این دوره از رقابت‌های قرآنی افزود: در این دوره از مسابقات قرآنی ناظر سازمان اوقاف و امور خیریه به همراه داوران کشوری از استان‌های همجوار حضور داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه هدیه نفرات برگزیده امسال سه برابر هدیه اعلام شده تعیین و تقدیم برگزیدگان می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته نفر اول حفظ قرآن کریم کشوری طاهره نائبی موحد، بانوی سنندجی بوده است.

وی افزود: به نفرات برتر کشوری علاوه بر هدیه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، از سوی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کردستان نفری 25 میلیون تومان هدیه تعلق گرفت و امسال نیز به نفرات برتر هر رشته در مرحله کشوری نفری 25 میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha