کمک ۱۷۸ میلیارد تومانی سپاه به نیازمندان کردستانی
کد خبر: 3998522
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

کمک ۱۷۸ میلیارد تومانی سپاه به نیازمندان کردستانی

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به کمک ۱۷۸ میلیارد تومانی سپاه به نیازمندان در دوران کرونا اشاره و بیان کرد: این میزان اعتبار برای خرید اقلام و تجهیزات بهداشتی و حمایتی در قالب طرح کمک‌های مؤمنانه و خرید بسته‌های معیشتی اختصاص یافته و توزیع شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، امروز، 28 شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس اشاره اظهار کرد: با در نظر گرفتن شرایط کرونایی استان برنامه‌های متنوعی برای هفته دفاع مقدس تدوین شده است تا ان‌شاء‌الله بتوانیم در حد وسع و توان خود عمل انقلابی رزمندگان دوران دفاع مقدس را برای نسل‌های آینده بیان کنیم.

وی به اجرای 830 ویژه برنامه دفاع مقدس در 75 عنوان در این هفته اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های ویژه برای این هفته تجلیل از ایثاگران و پیشکسوتان دفاع مقدس بوده که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور 30 شهریورماه در استان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تأمین امنیت، آسایش، رفاه، معیشت، و نیازمندی‌های مردم را هدف نهایی سپاه دانست و بیان کرد: سپاه همانگونه که در دوران دفاع مقدس از همه امکانات و تجهیزاتش برای دفاع از انقلاب استفاده کرد، امروز هم در محرومیت‌زدایی در خدمت و کنار مردم قرار دارد.

وی به اقدامات سپاه بیت‌المقدس استان در یکسال و هشت ماه گذشته و در دوران کرونا اشاره کرد و ادامه داد: انجام اقدامات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، فعالیت در فضای مجازی برای جلوگیری از شیوع ویروس، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی و تأمین نیازهای معیشتی مردم بخشی از فعالیت‌های سپاه در دوران کرونا بوده است.

حسینی با اشاره به کمک 178 میلیارد تومان سپاه به نیازمندان در دوران کرونا بیان کرد: این میزان اعتبار برای خرید اقلام و تجهیزات بهداشتی و حمایتی در قالب طرح کمک‌های مؤمنانه و خرید بسته‌های معیشتی اختصاص یافته و اقلام و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی نیز 24 مرکز تجمیعی واکسیناسیون را در سطح استان فعال کرده‌ایم، افزود: طرح شهید سلیمانی در پنج گام بیماریابی، حمایتی، نظارتی، قرنطینه و معرفی به مراکز درمانی و واکسیناسیون فعالیت داشته است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: تاکنون 684 هزار و 827 دُز واکسن در دو مرحله اول و دوم در سطح استان تزریق شده است که از این تعداد 217 هزار و 632 مورد موفق به دریافت دُز دوم شده‌اند. در تلاشیم تا با گسترش پایگاه‌های تجمیعی بتوانیم زمینه تزریق تعداد بیشتری از مردم استان کردستان را فراهم کنیم و در این پایگاه‌ها افراد 30 به بالا می‌توانستند نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

حسینی با تأکید بر اینکه تا پایان شیوع ویروس منحوس کرونا در کنار مردم خواهیم بود، افزود: در این راستا هم از تمام امکانات و تجهیزات و توانایی‌های در اختیار سپاه استفاده خواهیم کرد.

وی به توزیع بسته‌های معیشتی در هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: در این راستا چهار هزار و 175 بسته معیشتی، یک هزار و 350 بسته لوازم‌التحریر، 117 دستگاه کپسول اکسیژن و 20 دستگاه اکسیژن‌ساز تهیه شده که در هفته دفاع مقدس در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به بهره‌برداری از 32 پروژه محرومیت‌زدایی در استان با اعتبار 2 میلیارد و 447 میلیون تومان اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها شامل احداث پل، جاده، آبرسانی به روستاها، شبکه فاضلاب و غیره بوده همزمان با هفته دفاع مقدس در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: بهره‌برداری از 54 پنل خورشیدی به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون تومان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح استان بوده است.

انتهای پیام
captcha