آغاز فعالیت هیئت مذهبی «لوح‌المحفوظ» در سنندج
کد خبر: 3998546
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

آغاز فعالیت هیئت مذهبی «لوح‌المحفوظ» در سنندج

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان از آغاز فعالیت ۱۷ هیئت مذهبی ویژه اهل سنت در کردستان خبر داد و گفت: هیئت «لوح المحفوظ» به عنوان یکی از هیئت‌های مذهبی اهل تسنن از امروز، ۲۸ شهریورماه فعالیت خود را در سنندج آغاز کرد.

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶۱۴ هیئت مذهبی در استان کردستان فعال هستند که از این تعداد ۱۷ هیئت ویژه اهل سنت بوده است.

وی فعالیت هیئت‌های مذهبی استان کردستان را قرآن محور دانست و افزود: کلیه فعالیت‌های قرآنی، دینی و مذهبی هیئات مذهبی اهل سنت و اهل تشیع وحدت‎آفرین بوده که این امر بسیار مورد پسند جامعه بوده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان با اشاره به فعالیت 30 هیئت قرآنی در سطح استان کردستان بیان کرد: از تعداد هیئات قرآنی استان پنج هیئت در سنندج، هشت هیأت در قروه، هشت هیئت در بیجار، دو هیأت در کامیاران و مابقی شهرستان‌های سقز، مریوان، بانه، سروآباد، دهگلان و دیواندره هر کدام یک هیأت مذهبی فعال است.

وی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم یکی از فعالیت‌های اصلی هیئات مذهبی استان است که به مناسبت‌های ملی و مناسبتی با محوریت هیئات مذهبی دنبال می‌شود.

خزاعی با اشاره به اینکه هیئت مذهبی لوح المحفوظ با مدیریت لیلا ارشدی، مجوز فعالیت خود را از اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان به تازگی دریافت کرده است، بیان کرد: این هیئت مذهبی با محوریت اجرای فعالیت‌های قرآنی در سنندج کار خود را آغاز کرده است.

وی در پایان یادآور شد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان و مشارکت شورای هماهنگی شبکه‌های هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی کردستان نخستین برنامه این هیئت مذهبی بوده که امروز، 28 شهریورماه در مقبره امامزاده پیرمحمد(ص) سنندج برگزار شد.

انتهای پیام
captcha