کوتاهی در بازگویی پیام دفاع مقدس اجحاف در حق نسل‌ آینده است
کد خبر: 3998716
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

کوتاهی در بازگویی پیام دفاع مقدس اجحاف در حق نسل‌ آینده است

محمد فایق فرجی، استاد دانشگاه‌ کردستان و نویسنده حوزه دفاع مقدس با تأکید بر اینکه در هیچ برهه از زمان نباید حماسه اثرگذار دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، گفت: کوتاهی در بازگوکردن پیام دفاع مقدس اجحاف در حق نسل‌های آینده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد فایق فرجی، استاد دانشگاه کردستان و نویسنده حوزه دفاع مقدس، شامگاه گذشته، 28 شهریورماه در نشست هم‌اندیشی «تبیین نقش بانوان در دوران دفاع مقدس» با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس اظهار کرد: نقش بی‌بدیلی بانوان در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، چراکه آنان هم در کنار مردان جنگیدند و هم در پشت جبهه نقش خود را در پشتیبانی از رزمندگان به خوبی ایفا کردند.

وی با تأکید بر اینکه در هیچ برهه از زمان نباید حماسه اثرگذار دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، افزود: کوتاهی در بازگوکردن پیام دفاع مقدس اجحاف در حق نسل‌های آینده است.

این روای دفاع مقدس و نویسنده حوزه دفاع مقدس استان کردستان با اشاره به اینکه همه دلسوزان نشر فرهنگ دفاع مقدس خواست رسالت خطیر تعلیم و تربیت نسل بعد از جنگ را عهده‌دار باشند، بیان کرد: نیاز است دستگاه‌های اجرایی برای ماندگاری تلاش و رشادت‌های ایثارگران و شهدای آن زمان پای کار باشند.

وی ادامه داد: طبق مستندات و روایات، بانوان کرد به تمام معنا چون شیر زنانی بی‌باک از جان و دل برای دفاع از حریم ایران عزیز جنگیدند و نقش مؤثری در دفاع از حریم ایران اسلامی ایفا کردند. مادر شهیدان شبلی که چند صباحی بعد از شهادت پسرانش از داغ و فراق به دیار حق شتافت اسوه و الگوی مادرانی است که چنین فرزندان رشیدی را تربیت کردند و امروز به برکت خون پاک همچون شهدایی آسایش و آرامش در جامعه ما برپاست. همچنین بانوان روستای نران در سنندج در دوران دفاع مقدس، سربازان متجاوز را با دست خالی اما دلاورانه از میدان به در کردند و این بیانگر دلیری زنانی است که در این مرز و بوم همواره حماسه‌آفرین بوده‌اند.

این راوی دفاع مقدس و نویسنده حوزه دفاع مقدس استان کردستان با تحلیلی بر آسیب‌های اجتماعی گفت: در شرایطی که غرب با همه هم وغم در راستای تغییر ارزش‌ها به ضد ارزش است، نیاز است رسانه، آموزش‌ و‌ پرورش، دانشگاه‌های کشور این مهم را در رأس کار خود قرار دهند که جزئیات دفاع مقدس را برای نسل امروز تشریح و تببین کنند.

وی در پایانوجود تشکل‌های مردم نهاد بانوان در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس را نیاز مبرم استان دانست و گفت: باید راه‌اندازی این تشکل مهم مورد توجه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha