تجلیل از ۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در کردستان
کد خبر: 3998752
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

تجلیل از ۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در کردستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان گفت: این استان دارای ۱۰ هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس است که در روز مراسم به صورت نمادین ۴۱ نفر مورد تجلیل قرار می‌گیرند و مابقی نیز با همکاری ستاد بازنشستگان نیرو‌های مسلح تجلیل خواهند شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار ذبیح‌الله مالکی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان امروز، 29 شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به اینکه دفاع مقدس اقتدار و اراده فولادی ما را به دنیا نشان داد، اظهار کرد: شهدا و رزمندگان دفاع مقدس گنجینه ارزشمند دفاع مقدس را برای ما به جا گذاشته‌اند که امروز ما به آن می‌بالیم.

وی افزود: دوران دفاع مقدس به فرموده مقام معظم رهبری اوج افتخارات ملت ایران است چراکه این دوران ویژگی‌های انقلابی، اسلامی، ایثار، مقاومت، از جان گذشتگی، اتحاد و یکپارچگی و ... با خود دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان بیان کرد: در طول تاریخ هر جنگی که بر ایران تحمیل شده بخشی از خاک ایران از آن جدا شده است اما دوران دفاع مقدس تنها جنگی بوده که با ایثار و فداکاری ملت ایران حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.

وی با اشاره تدوین ویژه‌‌برنامه‌های دفاع مقدس در هفته بزرگداشت این ایام ادامه داد: 700 برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس تدوین شده است که با توجه به شرایط کرونایی بیشتر این برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

سردار مالکی با اشاره به اینکه امسال رژه نیروهای مسلح و نمایشگاه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان برگزار نخواهد شد، افزود: عمده برنامه‌های اجرایی این هفته در ستاد نیروهای مسلح استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما تمام تلاش خود را به کار گرفته تا برنامه‌های اجرایی این هفته در استان بومی‌سازی شود، اظهار کرد: حضور در گلزار شهدا و غبارروبی مزار شهدا، حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس در خطبه های نماز جمعه، مدارس کردستان و برگزار نشست‌ها و وبینارهای آموزشی در فضای مجازی، نکوداشت و تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و ... از شاخص ترین برنامه‌های این هفته خواهد بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان به برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در روز سه‌شنبه، 30 شهریورماه در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: استان کردستان دارای 10 هزار نفر پیشکسوت دوران دفاع مقدس بوده است که در روز مراسم به صورت نمادین 41 نفر از این تعداد مورد تجلیل قرار می‌گیرند و مابقی نیز با همکاری ستاد بازنشستگان نیروهای مسلح تجلیل خواهند شد.

وی در ادامه به روز شمار هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: پیشکسوتان، دفاع مقدس و مقاومت، شهیدان، جانبازان، آزادگان صلابت و فخرآفرینان، معنویت، زنان،ر خانواده و سلامت، ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی، دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی، نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر و پیشمرگان کُرد مسلمان، فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه آفرینان از عناوین این هفته بوده است.

سردار مالکی در ادامه به باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: 9 هکتار زمین در خیابان 12 فروردین سنندج به احداث این باغ موزه اختصاص یافته و تاکنون کارهای طراحی و نقشه‌کشی آن اتمام یافته است.

وی با اشاره به اینکه پروژه شامل ۲ طرح دیوارکشی و ساختمان اصلی بوده که بودجه دیوارکشی آن تأمین و عملیات آن آغاز شده است، یادآور شد: احداث ساختمان اصلی در مرحله انجام مناقصه بوده و پیمانکار آن انتخاب خواهد شد که امیدواریم هرچه زودتر کار احداث آن شروع شود.

انتهای پیام
captcha