خطیبان جمعه با معلومات بالا مطالب خود را ارائه کنند
کد خبر: 3998991
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

خطیبان جمعه با معلومات بالا مطالب خود را ارائه کنند

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به روز بودن و داشتن معلومات کافی با توجه به نیاز جامعه را ضرورتی مهم برای علمای دینی به ویژه امامان جمعه دانست و گفت: وقتی عالم دینی و خطیب جمعه با معلومات قوی و با توجه به اتفاقات روز مطالب خود را ارائه کند قطعاً شاهد برگزاری نماز جمعه‌های پرشور خواهیم بود.

ارسالی/ خطبه‌های تکراری و خسته کننده؛ بزرگترین آسیب نمازهای جمعه

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور شامگاه گذشته، 29 شهریورماه در نشست تخصصی «نقش پرچم‌داران آدینه در دفاع مقدس»، اظهار کرد: نماز جمعه سنگر بسیار محکم نظام مقدس اسلامی است.

وی با بیان اینکه امام راحل از نماز جمعه به عنوان دژ مستحکم یاد کرده‌اند و همین یک جمله جایگاه والا و اهمیت برپایی نماز جمعه را برای ما مشخص می‌کند، افزود: نماز جمعه به عنوان دژ مستحکم باید بتواند مانع هر نوع هجمه‌ای شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: در شرایط امروز که جهان اسلام و جوامع اسلامی به شدت مورد هجمه دشمنان این دین الهی هستند نماز جمعه باید دارای چنین شاخصه و ویژگی باشد و این مهم در سایه تلاش، به روز بودن، سطح علم و آگاهی ائمه جمعه و قدرت جذب مخاطب آنان ممکن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره بر حفظ وحدت و اعتقاد قلبی به آن تأکید فرموده‌اند، افزود: حرکت بر اساس و مبنای این راهبرد باید ملاک حرکت افراد جامعه و به طور خاص روحانیون به عنوان منادیان فکری جامعه باشد. اگر ما این کلیات و اصول را داریم و به عنوان محور و اصل مهم به آن اعتقاد داریم می‌شود با تمسک به آن‌ها هر نوع چالشی را پشت سر بگذاریم.

وظیفه اصلی امامان جماعت

وی با بیان اینکه بین شیعه و سنی افراد جاهل و نادان هستند که آگاهانه و یا غیرآگاهانه دست به حرکاتی می‌زنند که دشمنان مترصد آن هستند، گفت: اگر توسط یک نفر خطایی صورت گرفت و به اعتقادات و مقدسات اهل سنت و تشیع توهین شد این وظیفه ماست که به جای ایجاد تنش بیشتر به روشنگری و بصیرت‌افزایی بپردازیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار کرد: فصل‌الخطاب همه بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و ضرورت احترام به عقاید دینی و مذهبی بین پیروان دو مذهب است، نباید حرکت ناآگاهانه یک نفر را به کلیت نظام تعمیم داد.

وی به روز بودن و داشتن معلومات کافی با توجه به نیاز جامعه را ضرورتی مهم برای علمای دینی به ویژه امامان جمعه دانست و گفت: وقتی عالم دینی و خطیب جمعه با معلومات قوی پشت تریبون نماز جمعه قرار گیرند و با توجه به اتفاقات روز مطالب خود را ارائه کنند قطعاً شاهد برگزاری نماز جمعه‌های پرشور خواهیم بود.

حجت‌الاسلام عسکری خطبه‌های تکراری و خسته‌کننده را بزرگترین آسیب در برگزاری نمازهای جمعه دانست و گفت: امامان جمعه و جماعات ما باید سعی کنند یک خطبه مفید ارائه کنند، این کار موجب تشویق و ترغیب قشر جوان به حضور در نماز جمعه می‌شود.

رفع مشکلات اقتصادی روحانیون

وی اجرای طرح شهید شیخ‌الاسلام به منظور ساماندهی علما و روحانیون را از اقدامات بسیار ارزشمند دانست و گفت: با استقرار کامل دولت سیزدهم تحولات خوبی در حوزه رفع مشکلات اقتصادی روحانیون اتفاق خواهد افتاد. برنامه‌ریزی‌های خوبی در این راستا صورت گرفته و قطعاً شاهد تحولات خوبی در این خصوص به‌ویژه در مورد ائمه جمعه اصلی در دولت جدید خواهیم بود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه حفظ حرمت و شأن کرامت روحانیون و ماموستاها به عنوان یک اصل مهم همواره مدنظر قرار داده‌ایم، بیان کرد: اولویت‌بندی روحانیون و ماموستایان دینی در قالب طرح شهید شیخ‌الاسلام اقدام ارزشمندی است که استان کردستان بیشترین سهمیه را در این راستا به خود اختصاص داده است.

وی در پایان یادآور شد: در قالب این طرح حمایت‌ها و خدمات مختلفی بر اساس اولویت در کنار پرداخت‌هایی که هم‌اکنون وجود دارد اعمال می‌شود که با تلاش همکاران فرهنگی تاکنون لیست اسامی ۳۰۰ نفر از علما به دبیرخانه شورای برنامه ریزی تهران ارسال شده است.

انتهای پیام
captcha