فعالیت ۱۶ خانه قرآن شهری و روستایی در دهگلان
کد خبر: 3999334
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

فعالیت ۱۶ خانه قرآن شهری و روستایی در دهگلان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان از فعالیت ۱۶ خانه قرآن شهری و روستایی در شهرستان دهگلان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰ خانه قرآن شهری و ۶ خانه قرآن در سطح روستا‌های شهرستان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام محمدابراهیم مولازاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: شهرستان دهگلان یکی از شهرستان‌های متدین و دین‌مدار استان است که در آن خانه‌های قرآن شهری و روستایی به صورت خودجوش همواره فعالیت‌های قرآنی خوبی را در زمینه‌های مختلف قرآنی داشته‌اند.

وی از فعالیت 16 خانه قرآن شهری و روستایی در شهرستان دهگلان خبر داد و افزود: از این تعداد10 خانه قرآن شهری و 6 خانه قرآن در سطح روستاهای این شهرستان فعالیت دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان بیان کرد: با توجه به استقبال و مشارکت قرآن‌آموزان این شهرستان ترم پاییزه کلاس‌های آموزشی قرآن کریم در تمامی مراکز قرآنی دهگلان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر چندین مرکز قرآنی در این شهرستان به صورت تخصصی فعال هستند که در زمینه‌های مختلف قرآن کریم ازجمله روخوانی، روانخوانی، حفظ، تفسیر، تجوید و.. . فعالیت دارند. به جز برنامه‌های قرآنی، محافل قرآنی و جشن‌های مرتبط با مناسبات ملی مذهبی هم در این مراکز برگزار می‌شود که باعث درخشش چشمگیر این مراکز در سطح شهرستان شده است.

مولازاده با اشاره به فعالیت این برنامه‌های قرآنی به صورت مردمی، خودجوش افزود: این خانه‌های قرآن با حداقل کمک‌های این اداره با حضور عموم بانوان و آقایان برگزار می‌شود. امروز زحمات بسیاری در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه کشیده شده است، اما عمل به قرآن، تربیت فرزندان قرآنی و استخراج قواعد زندگی از قرآن باید سرلوحه تمامی فعالیت‌ها باشد.

وی یادآور شد: آنچه که امروز دغدغه فعالان و جامعه قرآنی به‌ویژه در شهرستان دهگلان است؛ دغدغه مقام معظم رهبری و مطالبه ایشان درخصوص قرآنی شدن جامعه است که باید تا رسیدن به نقطه مطلوب در این راستا تلاش کنیم و فعالیت‌های قرآنی تداوم داشته باشد.

انتهای پیام
captcha