آیین نمادین بازگشایی مدارس کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3999359
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

آیین نمادین بازگشایی مدارس کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از برگزاری مراسم بازگشایی مدارس استان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: آیین نمادین بازگشایی و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی سوم مهرماه با حضور مسئولان استانی و محلی در شهرستان‌ها و مناطق و مرکز استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل اموزش و پرورش استان کردستان امروز، 31 شهریورماه در نشست کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌و‌پرورش، شروع سال تحصیلی جدید و بررسی میزان آمادگی استان برای آموزش حضوری و غیرحضوری دانش‌آموزان بر اساس الگوی ابلاغی و همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌و‌پرورش در سال تحصیلی جدید را از مهم‌ترین اهداف این نشست بر شمرد.

وی به تشریح الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید 19 پرداخت و افزود: در سال جاری بر اساس تجارب و مطالعات جهانی و آسیب‌‌های اجتماعی و تربیتی دوری بیش از حد دانش‌آموزان از مدارس، رویکرد و تصمیم کشورهای مختلف از جمله ستاد ملی کرونای کشور و وزارت آموزش‌و‌پرورش بر آموزش حضوری است که از یک حالت حداقلی شروع می‌شود.

قربانی با بیان اینکه در همین راستا سه الگو برای سال تحصیلی جدید پیش بینی شده است، بیان کرد: بر اساس تشخیص شورای مدرسه و با توجه به تراکم جمعیتی دانش‌آموزان و فضای فیزیکی مدارس متناسب با شرایط فعالیت مراکز آموزشی به صورت حضوری و غیر حضوری خواهد بود.

وی در ادامه از برگزاری مراسم بازگشایی در کلیه مدارس استان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: آیین نمادین بازگشایی و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی سوم مهر ماه با حضور مسئولان استانی و محلی در شهرستان‌ها و مناطق و مرکز استان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان هم چنین گزارشی از تمهید مقدمات و فعالیت های ستاد پروژه مهر استان به منظور آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی و آغاز سال تحصیلی جدید ارائه کرد و گفت: تاکنون بیش از 99 درصد دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌اند و کردستان در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه کردستان در اجرای فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در رتبه چهارم کشوری قرار دارد، اظهار کرد: هم‌اکنون کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تحویل مدارس شده و از طریق مدارس بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

قربانی گزارشی از ساماندهی فضاهای آموزشی استان نیز ارائه کرد و گفت: تعدادی فضای آموزشی نیز برای سال تحصیلی جدید آماده شده است که در مهرماه مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی با بیان در سال 94 بیش از 4500 نفر از فرهنگیان در استان متقاضی نقل و انتقال بودند، گفت: با مدیریت موضوع، تعداد متقاضیان نقل و انتقال در سال جاری به 310 نفر کاهش رسیده و هم اکنون در حوزه نیروی انسانی تعادل خوبی برقرار شده است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان هم چنین گزارشی از دستاوردها و موفقیت‌های آموزش‌و‌پرورش استان در سال تحصیلی گذشته ارائه کرد و یادآور شد: با وجود تعطیلی مدارس و مجازی بودن آموزش و محدودیت‌ها و مشکلات، کردستان در بسیاری از فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، ورزشی موفق بوده و دانش‌آموزان استان در المپیادهای علمی، نانو، مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی عناوین و رتبه‌های برتر کشوری را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha