نمایشگاه «حجاب وعفاف» در سنندج افتتاح شد
کد خبر: 3999680
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸

نمایشگاه «حجاب وعفاف» در سنندج افتتاح شد

نمایشگاه سراسری کارتون و کاریکاتور «حجاب وعفاف» به مناسبت هفته دفاع مقدس از امروز، یکم مهرماه در گالری سوره پردیس سینمایی مهر سنندج افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سرتیپ دوم پاسدار علیرضا مدنی، جانشین سپاه بیت المقدس استان کردستان امروز، یکم مهرماه در مراسم افتتاح سراسری کارتون و کاریکاتور«حجاب وعفاف» هنر متعهد را از دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس در ایران دانست وگفت: هنری ماندگار است که بتواند متعهدانه بازتاب مسائل مهم جامعه باشد.

وی توجه به حجاب و عفاف در جامعه را از مهمترین موضوعات ذکر کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف شهدای انقلاب حفظ حریم و پاسداری از ارزش‌های اسلامی بوده که در این نمایشگاه هنرمندان، متعهدانه در قالب هنر کارتون و کاریکاتور این دغدغه عمومی جامعه را منعکس کرده‌اند.

جانشین سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با قدردانی از سازمان بسیح هنرمندان و حوزه هنری استان کردستان در برپایی این نمایشگاه بیان کرد: آثار به تصویر در آمده که حاصل نگاه ریزبین هنرمندان به موضوع حجاب و عفاف است بیننده را به خوبی درگیر خود کرده و تلنگری است نسبت به ضرورت هوشیاری در این موضوع و پاسداری از حریم اجتماعی که باید مورد توجه تمامی مردم و مسئولان قرار گیرد.

پردیس سینمایی بهمن سنندج یک الگوی ملی است

وی با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در پردیس سینما بهمن باید به عنوان یک الگوی مدیریتی در سطح کشور مطرح شود، گفت: وجود این مکان و اقدامات صورت گرفته درآن مؤید این موضوع است که با کار جهادی و مدیریت صحیح می توان کارهای بزرگ و ماندگاری را به ثبت رساند.

سردار مدنی گفت: استفاده بهینه از امکانات و بکارگیری توان متخصصان و کارشناسان بومی و هزینه کرد درست منابع در این مجموعه شایسته قدردانی است.

وی این پردیس را یک زیر ساخت مهم فرهنگی با امکانات متنوع ذکر کرد وگفت: کار در این مجموعه ثابت کرده است که درصورت وجود عزم و تعهد و روحیه انقلابی در میان مدیران و دست‌اندرکاران ضمن جهش در مسیر توسعه و آبادانی، رضایت مردمی را نیز می‌توان بدست آورد.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با قدردانی از همت والای رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: کارهایی که حوزه هنری در استان انجام داده بسیار ارزشمند است و مردم هم قطعا این تلاش‌ها را دیده و قدردان زحمات هستند.

هنرمندان متعهد زمینه ماندگاری قهرمانی رزمندگان را فراهم کردند

امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: هنرمندان در دوران دفاع مقدس با هنر آفرینی خود در بخش‌های مختلف نقش بسیار مهمی را در انتقال رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس به جامعه و ایجاد شور حماسی ایفا کردند.

وی افزود: ساخت فیلم‌هایی با موضوع جنگ و ایجاد ژانر جدیدی تحت عنوان ژانر دفاع مقدس در کنار ساخت مستندهایی بسیار ارزشمند از جمله آثار به یاد ماندنی شهید آوینی و ورود نقاشان، شاعران و داستان‌نویسان به این عرصه زمینه خلق آثار ماندگاری شده که بخش بسیار مهمی از تاریخ هنر انقلاب را تشکیل می‌دهد.

مرادی افزود: بعد از دوران جنگ تحمیلی نقش هنرمندان بسیار پررنگ‌تر شد که نمونه آن ثبت، ضبط و انتشار وقایع و رخدادهای واقعی جنگ تحمیلی به نسل‌های آینده بود تا ضمن جلوگیری از تحریف، زمینه ماندگاری این قهرمانی‌ها نیز فراهم شود.

حوزه هنری؛ مأمنی برای نقش آفرینی هنرمندان متعهد

سرهنگ علی عباس داودنیا، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: این نمایشگاه برگزیده‌ای از جشنواره کشوری حجاب وعفاف است که در آن 40 اثر برتر این جشنواره از هنرمندان کارتونیست کشور از امروز، یکم مهرماه تا پایان هفته دفاع مقدس در دو نوبت صبح و عصر در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

وی با تقدیر از همراهی و حمایت همیشگی حوزه هنری استان کردستان در برپایی نمایشگاه‌های آثار هنرمندان متعهد و انقلابی در مجموعه پردیس سینمایی بهمن یادآورشد: حوزه هنری انقلاب اسلامی مأمنی برای نقش آفرینی هنرمندان متعهد بوده و سازمان بسیج هنرمندان نیز به صورت مشترک اقدام به برگزاری برنامه های هنری با این نهاد انقلابی کرده است.

انتهای پیام
captcha