آغاز مرحله اول طرح «رصد و پایش خانه‌های قرآن و عترت» در کردستان
کد خبر: 3999773
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

آغاز مرحله اول طرح «رصد و پایش خانه‌های قرآن و عترت» در کردستان

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان از آغاز مرحله اول طرح «رصد و پایش خانه‌های قرآن و عترت» از سوم مهرماه‌ در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 400 خانه قرآن در سطح استان به‌صورت خودجوش فعالیت دارند.

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کار رصد و پایش خانه‌های قرآن و عترت با هدف تقویت فرهنگ خوداظهاری در پایش ظرفیت‌های ارزشمند فعالیت‌های مردمی، جلب همکاری مدیران خانه‌ها و تشویق آنان به مشارکت در ارزیابی و تهیه و به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی جامع از توانایی‌ها، استعدادها، دست‌آوردها و موانع احتمالی پیشروی خانه‌های قرآن و عترت به همت سازمان دارالقرآن کریم کشور انجام می‌شود.

وی از آغاز رصد و پایش خانه‌های قرآن و عترت از سوم مهرماه‌ در سطح استان کردستان خبر داد و افزود: در حال حاضر 400 خانه قرآن در سطح استان به‎صورت خودجوش فعالیت دارند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه این طرح در دو مرحله اجرا خواهد شد، بیان کرد: مرحله اول «طرح پایش و ارزیابی خانه‌های قرآن و عترت» با عنوان خودارزیابی و خوداظهاری خانه‌های قرآن و عترت بوده است که در این راستا مسئولان خانه‌های قرآن اطلاعات خود را در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به آدرس www.telavat.ir در بخش «پایش و ارزیابی خانههای قرآن و عترت» بارگذاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول طرح «رصد و پایش خانه‌های قرآن و عترت» تا ۲۰ مهر ماه جاری ادامه خواهد داشت، افزود: خوداظهاری فرصت مغتنمی برای خودکنترلی و پیش‌قدمی خانه‌ها برای خودارزیابی، استعدادیابی و محاسبه عملکردها از یک سو و تقویت اعتماد حاکمیت و تجلی همسویی و همراهی فعالان قرآنی با حاکمیت از سوی دیگر است.

مرادی یادآور شد: گام دوم پایش و ارزیابی خانه‌ها به فاصله کوتاهی پس از اتمام گام نخست، به‌صورت رصد میدانی با مشارکت کارشناسان قرآنی سازمان و مدیران مجرب تشکل‌های قرآنی مردمی انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha