علمای کردستان همواره مدافع دین و انقلاب بوده‌اند
کد خبر: 3999865
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

علمای کردستان همواره مدافع دین و انقلاب بوده‌اند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به بازگویی گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان اشاره کرد و گفت: جوانان و علمای کردستان به‌ خاطر استقامت در دفاع از دین و انقلاب مظلومانه به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در جمع مردم روستای سراب‌قامیش سنندج، اظهار کرد: هدف از بازدید از این روستا عرض سلام، ادب، ارادت و بررسی و انعکاس مشکلات مردم بود.

وی با اشاره به اهمیت استقامت و مقاومت در برابر دشمنان،‌ افزود: خداوند متعال در آیه ۳۰ سوره فصلت که می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَهُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّهِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ؛ بی تردید کسانی که گفتند: پروردگار ما خداست؛ سپس [در میدان عمل بر این حقیقت] استقامت ورزیدند، فرشتگان بر آنان نازل می شوند [و می گویند:] مترسید و اندوهگین نباشید و شما را به بهشتی که وعده می دادند، بشارت باد».

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: اگر انسان‌ها عاقبت‌بخیری، رسیدن به لقاءالله، درک معنویت، ارزش‌هایی همچون جهاد، شهادت و هجرت برایشان مهم است، باید در همه کارها در گام نخست خدا را در نظر بگیرند.

وی با یادآوری فرموده امیرالمؤمنین علی(ع) در نهج‌البلاغه ادامه داد: «عَظُمَ الْخالِقُ فى اَنْفُسِهِمْ، فَصَغُرَ ما دُونَهُ فى اَعْیُنِهِمْ؛ خداوند در باطنشان بزرگ و غیر او در دیدگانشان کوچک است؛ بنابراین انسان‌ها تنها به خداوند متعال، پیامبر عظیم‌الشان(ص) و بزرگان دین همت کنند».

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با تبریک هفته دفاع مقدس افزود: مردم شریف کردستان ۵۴۰۰ شهید انصار تقدیم انقلاب کرده و ۱۸هزار نفر از شهدای مهاجر در این خطه به شهادت رسیده که همه این فداکاری‌ها بیانگر آن بوده که خاک این دیار مقدس و رشادت‌های زیادی صورت گرفته است.

وی به بازگویی گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان اشاره کرد و گفت: جوانان و علمای کردستان به‌خاطر استقامت در دفاع از دین و انقلاب مظلومانه به شهادت رسیده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه شهدا با گذشت از هستی‌شان و با نثار خونشان با خداوند معامله کردند، اظهار کرد: گرچه شهدا عمر زیادی نکردند اما همه ما همواره به شایستگی از آنان یاد کرده و احترام خاصی برایشان قائل هستیم.

وی در پایان یادآور شد: باید همواره پیروان حقیقی خدای متعال بوده و در زندگی استقامت داشته باشیم چراکه در این‌ صورت غم، اندوه و ترسی وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha