دهیار فداکار خوشاب جانش را فدای حفظ بیت‌المال کرد
کد خبر: 4001036
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

دهیار فداکار خوشاب جانش را فدای حفظ بیت‌المال کرد

در حالی به پایان هفته دفاع مقدس می‌رسیم که مردم روستای روکی از توابع شهرستان خوشاب، روشنایی خود را مدیون ابراهیم رودکی، دهیار بسیجی هستند که جانش را برای حفظ بیت‌المال و جلوگیری از سرقت کابل‌های برق فدا کرد.

دهیار فداکار خوشاب جانش را فدای حفظ بیت المال کرد

هفته دفاع مقدس در حالی در شهرستان خوشاب در حال پایان یافتن است که ایثار و فداکاری یکی از دهیاران بسیجی روستای روکی از توابع شهرستان خوشاب، زبان‌زد خاص و عام شد و برخی از مردم در شبکه‌های مجازی از مسئولان خواستار لحاظ شدن شهید خدمت برای این دهیار فداکار شدند.

فداکاری قابل تحسین 

امان‌الله خدمتگزار، فرماندار خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با تقدیر و تشکر از ایثار و فداکاری دهیار روستای روکی و ضمن عرض تسلیت به خانواده این دهیار ایثارگر و همکارانش، گفت: اقدام ابراهیم روکی، قابل تحسین و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه در سحرگاه 6مهرماه، تعدادی از سارقان با ورود به روستای روکی قصد سرقت کابل‌های برق را داشته‌اند که به محض اطلاع به دهیار روستا وی برای دفاع از بیت‌المال ورود کرده است، افزود: سارقان مسلح قبل از رسیدن مردم با ایجاد درگیری توسط چاقو این دهیار فداکار را مجروح می‌کنند که دهیار روستا در مسیر رسیدن به درمان بستر شهر سلطان‌آباد فوت می‌کند.

نماینده عالی دولت با تقدیر از زحمات و تلاش‌های این دهیار خدمتگزار مردمی، بیان کرد: وی یکی از دهیارانی بود که تلاش بسیاری برای پیگیری کارهای مردمی داشت و متعهد به انجام کارها و وظایف محوله بود و ما نیز پیگیر حقوق قانونی وی از مراجع قانونی هستیم و این موضوع به استانداری خراسان رضوی نیز اعلام شده است.

سحرگاهی که سارقان شمع عمر بسیجی جهادی را خاموش کردند

در همین خصوص شهاب‌الدین نورمحمدی، بخشدار مرکزی خوشاب، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مرحوم روکی با جانفشانی، ایثار و فداکاری مانع از سرقت اموال بیت‌المال شد و همچنین با رشادت خود اجازه نداد روشنایی بخش‌هایی از روستای روکی خاموش شود.

وی با اشاره به 10سال سابقه خدمت وی در دهیاری روستای زادگاهش، اضافه کرد: از ویژگی‌های این بسیجی مخلص، جهادی بودن و همیشه حاضر بودن در میدان کار برای رفع مشکلات مردمی بود و در برخی از روزها که حتی در بخش‌های دیگر شهرستان که نیاز به کمک بود، این بسیجی جهادگر بی‌هیچ چشم‌داشت و مزدی در عرصه حضور داشت.

در پی درگذشت این بسیجی فداکار فرمانده سپاه خوشاب، رئیس اداره برق خوشاب، بخشدار مرکزی و سرپرست آبفای خوشاب و جمعی دیگر از مردم خونگرم و شهید پرور شهرستان خوشاب با صدور پیام‌هایی، درگذشت این دهیار فداکار بسیجی را تسلیت گفتند.

در بخشی از پیام تسلیت مدیریت برق خوشاب با تقدیر از تلاش این بسیجی تلاشگر ذکر شده است: «مرحوم ابراهیم روکی از دهیاران جهادی و انقلابی بخش مرکزی شهرستان خوشاب در نتیجه دفاع از بیت‌المال جانش را فدا کرد تا خدمات بی‌شائبه و تلاش شبانه‌روزی توزیع برق به مردم شریف شهرستان دچار وقفه نگردد.»

در همین رابطه، حسن آشیانی، فرمانده انتظامی خوشاب نیز پیامی، گفت: شامگاه گذشته 6 مهرماه سارقانی تصمیم به سرقت کابل‌های برق بخشی از روستای روکی را داشتند که دهیار و یکی از اهالی روستا بلافاصله متوجه موضوع شده و به محل رفتند.

وی تصریح کرد: در درگیری که بین سارقان با دهیار رخ داده است، دهیار با ضربات پیاپی چاقو به قتل رسید و فرد همره او نیز زخمی و راهی بیمارستان شد. موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفته و ماموران پلیس به دنبال شناسایی و دستگیری متهمان هستند.

ابراهیم روکی، در راه حفظ بیت‌المال قدم برداشت، دوران دفاع مقدس را ندیده بود، اما مانند رزمندگان مدافع حرم و رزمندگان دفاع مقدس حاضر شد، جانش را برای حفظ بیت‌المال و آرمان‌های انقلاب اسلامی فدا کرد.

انتهای پیام
captcha