ثبت ۳۰ مورد وقف جدید در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4002325
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

ثبت ۳۰ مورد وقف جدید در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، از ثبت ۳۰ وقف جدید در استان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: موقوفات به ثبت رسیده در عرصه‌های مختلف و با نیت‌های متفاوتی بوده است.

ثبت 30 مورد وقف جدید در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، 12 مهرماه در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه‌های دهه وقف، از ثبت ۳۰ وقف جدید در استان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: موقوفات به ثبت رسیده در عرصه‌های مختلف و با نیت‌های متفاوتی بوده است.

وی افزود: هم اکنون هشت هزار و ۷۵۱ موقوفه و بیش از ۲۰ هزار رقبه، پنج هزار و ۳۳۹ مسجد، ۴۶۳ حسینیه، ۸۸ تکیه، فاطمیه، مهدیه و زینبیه و ۵۹۸ آرامستان برای دفن اموات در حوزه وقف استان وجود دارد.

حسینی، با اشاره به اقدامات اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی جهت اخذ سند برای موقوفات استان، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون برای یک هزار و ۲۱۴ موقوفه سند اخذ شده و سند ۱۶۳ موقوفه نیز تبدیل به سند تک برگی شده است.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هر موقوفه باید شناسه ملی داشته باشد، گفت: در این مدت در راستای بازبینی شناسه ملی موقوفات برای ۴۰۳ موقوفه استان شناسه ملی اخذ شده است.

وی مختومه شدن ۱۱۸ پرونده در له موقوفات در مراجع قضایی، تعیین تکلیف ۱۳۵ پرونده حقوقی، تجدید اسناد اجاره ۲ هزار و ۵۴۲ موقوفه و مرمت و بازسازی بیش از ۲۵ امامزاده در نقاط مختلف استان را از جمله اقدامات این اداره کل اعلام کرد.

حسینی یادآوری کرد: هم اکنون ساخت و ساز عمده از جمله در امامزاده‌های جبلکی ورزقان با مشارکت مجتمع مس سونگون، سیداحمد مرند، سیدابراهیم مراغه، سیداسماعیل میانه، شاه قاسم کلیبر، ابراهیم خلیل جوشون و سیدجبرائیل آستانه در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات این اداره کل در شرایط کرونایی جامعه در قالب کمک‌های مومنانه برای رسیدگی به نیازمندان گفت: در این ایام ۵۲ هزار و ۴۸۸ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان، ۴۸ هزار و ۴۳۴ بسته بهداشتی، ۲۳۲ ذبح قربانی در محل موقوفات، بیش از ۲۵۳ هزار غذای گرم و ۲۰۰ البسته بیمارستانی توزیع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و برای جبران ضرر مستاجران رقبه‌های استان، اجاره بهای ۲۷۴ رقبه مورد بخشش قرار گرفته و در این راستا ۲۵ گروه جهادی در قالب ۱۱۴ نفر راه‌اندازی شده است.

حسینی اظهار کرد: در دهه محرم نیز پنج هزار و ۷۰ بسته معیشتی و ۱۰۶ هزار و ۳۰۰ پرس غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شده و توزیع آن همچنان ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، راه اندازی کاروان‌های نسیم انتظار، ضیافت الهی، کاروان شمیم کرامت، نشاط معنوی، ولایت علوی، بصیرت عاشورایی، شمیم خدمت در رابطه با اشتغالزایی در امامزاده ها با هماهنگی کمیته امداد و فنی و حرفه ای، حمایت از هیئات حسینی، توزیع ۷۰۰ بسته اقلام آموزشی در قالب مهر تحصیلی به ارزش هر بسته ۶۰۰ هزار تومان بین دانش آموزان نیازمند، رزمایش سلامت در ۲۰ بقعه متبرکه و اعزام ۱۰۰ نفر از روحانیان بومی و اعزامی از قم به مساجد را از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه فرهنگی اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha