عزاداری شهادت امام رضا(ع) در روستاهای بیجار برگزار شد
کد خبر: 4002951
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

عزاداری شهادت امام رضا(ع) در روستاهای بیجار برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام رضا (ع) در روستا های بیجار خبر داد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار درگفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) با حضور پرشور مردم دین‌مدار در سطح مساجد کلیه روستاهای بیجار برگزار شد.

وی افزود: ویژگی‌های رفتاری، اخلاقی و کرداری امام رضا(ع) الگوی تمام عیاری برای زندگی مسلمانان است؛ چرا که این امام همام دارای ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری بسیاری هستند که تأسی از ایشان سعادت دنیا و آخرت و جلب رضایت پروردگار را برای افراد به همراه خواهد داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با تأکید بر بسط و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه، بیان کرد: اخلاق شایسته و سیره عملی امام رضا(ع) الگوی والای زندگی و اخلاق والای انسانی در زندگی همه ما است.

وی ادامه داد: توجه به به برخی ابعاد وجودی شخصیت امام رضا(ع) در حد توان و تاثیر آن در عرصه زندگی اجتماعی و سبک زندگی ما به عنوان مسلمانی پیرو آن حضرت مؤثر و راهگشا است.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا افزود: سیره و روش آن حضرت مانند سیره اخلاقی و علمی و سیاسی به عنوان الگویی اطمینان‌بخش برای زندگی روزمره ما دارای پیام‌هایی است که در پرتو سیره آن پیشوای راستین می‌توانیم زندگی خود را جهت دهیم .

وی بیان کرد: از بُعد اجتماعی و سیره عملی، امام(ع) در روابط اجتماعی از جهات مختلف راهگشای زندگی و در تعیین سبک زندگی امروزین ما به عنوان رهرو حضرت نقش اساسی دارد که البته بُعد اجتماعی بخش‌های گوناگون مانند روابط سیاسی، علمی و اخلاق اجتماعی امام رضا(ع) را شامل می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار افزود: امام رضا(ع) به اخلاق عالی و ممتاز آراسته بودند و بدین سبب دوستی عام و خاص را به خود جلب می‌کردند و همواره به مستضعفان احترام می‌گذاشتند.

وی در پایان یادآور شد: پرهیزکاری و تقوای امام رضا(ع) به گونه ای بود که نه تنها مردم، بلکه دشمنان نیز به آن اعتراف می‌کردند و همه فکر و اندیشه ایشان، حفظ دین خدا و اجرای وظایف الهی بود و نجات خود و مردم را در تقوا، پرهیزکاری و عبادت می‌دانستند.

انتهای پیام
captcha