دعوت به کارزار مجازی «ساعت کودکی»
کد خبر: 4003117
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

دعوت به کارزار مجازی «ساعت کودکی»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار فراخوانی از عموم نویسندگان، شاعران، اهالی تئاتر، دست‌اندرکاران صنعت اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای، مربیان و معلمان کودکان و نوجوانان و... دعوت کرده تا به کارزار مجازی «ساعت کودکی» بپیوندند.

در ساعت کودکی live برگزار کنید

به گزارش ایکنا، هم‌زمان با هفته‌ ملی کودک و آیین گرامیداشت روز جهانی کودک، ساعت 6 فردا، شنبه ۱۷ مهرماه و دومین روز هفته‌ ملی کودک به شکل نمادین به نام «ساعت کودکی» نام‌گذاری و از عموم دست‌اندرکاران هنر و ادبیات و آموزش کودکان دعوت شده است که در این ساعت، صفحه‌های خود در فضای مجازی را به کودکان و نوجوانان اختصاص دهند و از بچه‌ها بگویند.

براساس این فراخوان، عموم علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران این حوزه در این ساعت، با برگزاری برنامه‌های پخش زنده (live) در شبکه‌های اجتماعی با محوریت کودکان و نوجوانان و با هشتگ #ساعت_کودکی ضمن پرسش و پاسخ با عموم مخاطبان‌شان درباره‌ دنیای کودکی، یک ساعت از فعالیت سالانه‌ خود در فضای مجازی را به‌شکل هم‌زمان با دیگر دست‌اندرکاران این گروه سنی، به قصه‌خوانی و داستان‌خوانی، آموزش‌های فرهنگی و هنری آنلاین، و ذکر خاطره و خوانش آثارشان اختصاص می‌دهند.

در همین حال، دست‌کم بیش از ۳۰ مربی کودکان و نوجوانان از سراسر کشور نیز به این حرکت می‌پیوندند تا در ساعت 6 شنبه ۱۷ مهر، با برگزاری هم‌زمان برنامه‌ی لایو در اینستاگرام، دقایقی توجه عموم مردم را به مسئله‌ کودکی جلب کنند.

شرکت در این رویداد مجازی به عموم علاقه‌مندان دنیای کودکان پیشنهاد می‌شود چراکه بسامد تعداد برنامه‌های پخش زنده در یک ساعت مشخص در سراسر ایران و خارج از کشور، می‌تواند توجه بسیاری را به این عنوان جلب کند؛ که هدف نهایی این کارزار عنوان شده است.

کانون از رسانه‌های جمعی و مسولان صفحه‌های پربازدید در فضای مجازی نیز درخواست می‌کند که با اطلاع‌رسانی درباره‌ این رویداد، از تمامی علاقه‌مندان و دغدغه‌داران دنیای کودکی بخواهند در این ساعت، با برگزاری live با مخاطبان خود، با هر تعدادی، درباره‌ دنیای کودکی، مسائل مربوط به کودکان، و... گفت‌وگو کنند.

در همین حال، فایلی نیز در پایگاه خبری کانون پرورش فکری به نشانی kanoonnews.ir قرار گرفته که به علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد، ایده‌هایی پیشنهاد می‌کند.

همچنین، هفته‌ ملی کودک امسال از ۱۶ تا ۲۲ مهر۱۴۰۰، یادواره شهید علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای در سراسر ایران برگزار خواهدشد.

فایل ایده‌های پیشنهادی برای ساعت کودکی

انتهای پیام
captcha