کرونا جذب قرآن‌پژوه در مدرسه تخصصی حفظ بروجن را محدود کرد
کد خبر: 4003836
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

کرونا جذب قرآن‌پژوه در مدرسه تخصصی حفظ بروجن را محدود کرد

مدیر مدرسه تخصصی حفظ قرآن بروجن کرونا را عامل اصلی جذب و پذیرش محدود قرآن‌پژوهان در دوره‌ها و کلاس‌های حفظ و تفسیر قرآن دانست و گفت: به دلیل تداوم شرایط نامطلوب شیوع کرونا و نیز ضرورت برگزاری حضوری کلاس‌های قرآن، ناچار شدیم پذیرش را با وجود استقبال خوب علاقه‌مندان، محدود کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی برجیان، مدیر مدرسه تخصصی حفظ قرآن بروجن در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به آغاز به کار رسمی نخستین مدرسه تخصصی حفظ قرآن استان در حوزه علمیه بروجن، اظهار کرد: این مدرسه کار خود را از اسفندماه سال گذشته آغاز کرده بود که در این راستا، ۸ طلبه سطح عالی همزمان با تحصیلات حوزوی در بروجن، به‌عنوان قرآن‌پژوه مدرسه تخصصی حفظ، آموزش‌های تخصصی حفظ و تفسیر قرآن را نیز پشت سر گذاشته و تا کنون به حفظ ۵ جزء قرآن کریم نائل شده‌اند.

وی ادامه داد: از میان دانش‌آموزانی که از پاییز امسال وارد مدرسه علمیه بروجن شدند نیز ۸ طلبه برای گذراندن دوره پنج ساله حفظ قرآن در مدرسه تخصصی حفظ قرآن پذیرش شده‌اند که آموزش‌ها را به‌صورت تخصصی به‌همراه ترجمه و تفسیر پشت سر می‌گذارند. مراسم تجلیل از طلابی که به حفظ ۵ جزء نائل شده‌اند، همزمان با میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) برگزار خواهد شد.

این حافظ کل قرآن کریم بیان کرد: علاوه بر طلاب مشغول به تحصیل در مدرسه تخصصی حفظ قرآن، سایر طلاب شهرستان بروجن نیز می‌توانند در کلاس‌های تفسیر قرآن که بعدازظهرها با حضور اساتید برجسته در محل مدرسه برگزار می‌شود، شرکت کنند که در حال حاضر ۲۰ طلبه شهرستان در این کلاس‌ها حضور دارند.

برجیان تأکید کرد: یک دوره حفظ سوره‌های منتخب قرآن به‌همراه تفسیر نیز ویژه دانش‌آموزان متوسطه شهرستان در حال برگزاری است که ۱۰ دانش‌آموز در این دوره شرکت دارند و در حال حاضر مشغول حفظ سوره مبارکه انعام هستند؛ این کلاس‌ها به‌دلیل تراکم کلاس‌ها در طول روز به‌صورت حضوری و یا مجازی، به بعد از نماز مغرب و عشاء موکول شده و در مدرسه تخصصی حفظ قرآن بروجن برگزار می‌شود.

این مدرس حوزه علمیه در استان کرونا را عامل اصلی پذیرش محدود قرآن‌پژوهان در دوره‌ها و کلاس‌های حفظ و تفسیر قرآن کریم دانست و توضیح داد: به دلیل تداوم شرایط نامطلوب شیوع کرونا و نیز ضرورت برگزاری حضوری کلاس‌های قرآن، ناچار شدیم پذیرش را با وجود استقبال خوب علاقه‌مندان، محدود کنیم؛ ضمن اینکه بر اساس اصول کلاس حفظ، برگزاری این کلاس‌ها با بیش از تعداد مجاز نتایج مطلوب را به‌دنبال ندارد و تعداد اندک قرآن‌آموزان تا سقف ۸ نفر در کلاس سبب ارتقای کارایی کار استاد و تسهیل روند حفظ می‌شود.

برجیان گفت: کلاس‌های حفظ و تفسیر قرآن کریم به‌صورت حضوری برگزار می‌شوند اما فایل صوتی کلاس‌ها برای قرآن‌پژوهانی که امکان حضور در کلاس را ندارند ضبط و در کانال مدرسه بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام
captcha