ارسال ۹۹ اثر به جشنواره منطقه‌ای «شعر انتظار» بیجار
کد خبر: 4005244
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

ارسال ۹۹ اثر به جشنواره منطقه‌ای «شعر انتظار» بیجار

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار از شرکت شاعران ۹ استان در نهمین جشنواره منطقه‌‍ای «شعر انتظار» خبر داد و گفت: ۹۹ اثر از شاعران کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

عباس محمدمرادیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: هنرمندان استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی و قزوین در نهمین دوره جشنواره منطقه‌ای «شعر انتظار» شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه نهمین جشنواره شعر انتظار مورد استقبال گرم هنرمندان، شعرا و ادیبان کشور قرار گرفت، افزود: فراخوان این جشنواره از 20 شهریورماه اعلام و ۱۰ مهرماه آخرین فرصت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره اعلام شده بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار از شرکت شاعران 9 استان در نهمین جشنواره منطقه‌‍ای «شعر انتظار» خبر داد و گفت: 99 اثر از شاعران کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با اعلام اینکه آثار ارسالی در سه بخش زبان‌های فارسی، کُردی و تُرکی بوده است، بیان کرد: از آثار ارسال شده 60 اثر فارسی، 23 اثر ترکی و 16 اثر کُردی بوده است که توسط 3 داور آثار برگزیده انتخاب و در روز اختتامیه 25 مهرماه سال جاری معرفی خواهند شد.

مرادیان به شرایط شرکت در این جشنواره ادبی اشاره و بیان کرد: هر شاعر و ادیب حداقل می‌توانست در یک یا دو بخش و هر بخش حداقل دو اثر و حداکثر پنج اثر ارسال کند.

وی افزود: همزمان با آغاز امامت امام زمان(عج) آیین اختتامیه نهمین جشنواره منطقه‌ای شعر انتظار در تاریخ 25 مهر ماه سال جاری در بیجار با حضور مقامات شهرستانی و استانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار در پایان یادآور شد: این جشنواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن فرهنگی و ادبی امیر نظام گروس به مدت 9 سال پی در پی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha