وقف یک واحد آپارتمان ۱۱۰ متری در سنندج
کد خبر: 4005254
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

وقف یک واحد آپارتمان ۱۱۰ متری در سنندج

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: اسعد صلواتی، واقف خیراندیش سنندجی یک واحد آپارتمان ۱۱۰ متری را در این شهرستان وقف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، از ثبت وقف جدید در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: واقف خیر اندیش سنندجی اسعد صلواتی، یک واحد منزل مسکونی خود به متراژ ۱۱۰ متر را با نیت خیرات و مبرات و طلاب مسجد قبا سنندج وقف کرد.

وی افزود: سنت حسنه وقف از دیرباز در استان کردستان جایگاه ویژه‌ای بین مردم شریف و خیر سنندجی داشته و وجود وقف‌های تاریخی و قدیمی در این شهرستان گواه این موضوع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: وقف کامل‌ترین نوع کار خیر است و هر منفعت موقوفه می‌تواند تا سالیان متمادی موجبات محرومیت زدایی جامعه را فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مردم استان کردستان از گذشته با فرهنگ وقف عجین شده است، افزود: براین اساس بوده که سنندج با توجه به موقوفه بودن ۳۵ درصد اراضی، پنجمین شهرستان کشور بوده است که ۹۸ درصد آن‌ها موقوفه عام بوده‌اند.

حجت‌الاسلام کاروند یادآور شد: شهرستان سنندج ۶۱۰ موقوفه و چهار هزار و ۴۲۲ رقبه، ۳۹۵ مسجد و حسینه، چهار تکیه و خانقاه و ۱۱ مورد بقاع متبرکه دارد.

انتهای پیام
captcha