محکوم به قصاص در سقز از دار مجازات رهایی یافت
کد خبر: 4005586
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

محکوم به قصاص در سقز از دار مجازات رهایی یافت

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کردستان گفت: با تلاش اعضای شعبه ویژه زندان شورای حل اختلاف شهرستان سقز پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیای دم به صلح و سازش طرفین ختم شد.

بهادر اسدی، معاون قضایی و معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: پرونده با موضوع قتل عمدی با شکایت اولیای دم و درخواست خانواده قاتل، جهت صلح و سازش به شعبه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سقز ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه پس از طی چهار سال و برگزاری چندین جلسه، در نهایت خانواده قاتل موفق به اخذ رضایت کتبی از اولیای دم شد، افزود: با پیگیری‌های مستمر اعضای شورای حل اختلاف سقز و همکاری متنفذین محلی این شهرستان و با تشکیل جلسات متعدد و اخذ رضایت از اولیای دم، پرونده قتل عمد به اخذ رضایت منجر شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان کردستان بیان کرد: با آزادی این زندانی، سومین پرونده قتل عمد در سال جاری با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان منجر به رضایت و صلح و سازش شود.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در راستای صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف گام‌های بیشتری در آینده برداریم و از طریق این تلاش‌ها بتوانیم در راستای ارج نهادن به سنت های دینی و گسترش فضای صلح و سازش بین جامعه مؤثرتر واقع شویم.

انتهای پیام
captcha