نهمین دوره جشنواره «شعر انتظار» در بیجار به کار خود پایان داد
کد خبر: 4005867
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵

نهمین دوره جشنواره «شعر انتظار» در بیجار به کار خود پایان داد

اختتامیه نهمین دوره جشنواره منطقه‌ای «شعر انتظار» امروز، 25 مهرماه در سالن آمفی تئاتر مجتمع امیر نظام گروسی بیجار برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مرادی، امام جمعه شهر بیجار امروز، 25 مهرماه در اختتامیه نهمین دوره جشنواره منطقه‌ای «شعر انتظار» با تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: برگزاری نهمین دوره جشنواره «شعر انتظار» در بیجار نشانه این است که مردم بیجار جزو منتظران امام زمان(عج) هستند.

وی افزود: اعتقاد به مهدویت، اعتقاد به موعود، اعتقاد به مصلح کل و انتظار مصلح کل یک اعتقاد متعلق به شیعه و سنی نیست بلکه یک اعتقاد بین ادیانی است و همه پیروان ادیان الهی که دارای کتاب آسمانی بوده، به آن پایبند هستند.

امام جمعه شهر بیجار بیان کرد: انتظار به مصلح کل که دنیا را مملو از صلح و دوستی و عدل و داد کند و بساط ظلم را برچیند فقط مختص به جوامع اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: اعتقاد به مهدویت یکی از محورهای اصلی وحدت اسلامی است وجود مبارک حضرت نبی اکرم(ص)، قرآن، قبله واحد و انتظار مصلح کل از محورهای وحدت اسلامی محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به احادیث پیامبر اکرم(ص) درباره مهدی آخرالزمان افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «مهدی موعود، مردی است از فرزندان من که جمال وی مثل ماه می‌درخشد» همچنین در حدیث دیگر می‌فرماید: «افضل‌ترین اعمال نزد امت من انتظار فرج است».

وی با اشاره به اینکه همه ما مسلمانان در انتظار مهدی موعود هستند، گفت: اشعار شعرا در زمینه انتظار نشان از عطش درونی شعرا دارد که در قالب این جملات تقدیم‌ می‌شود.

امام جمعه شهر بیجار یادآور شد: امروز بسیاری از مردم با انجام اقدامات قبیح و زشت خود جهان را برهم‌می‌زنند و چه بسا بعضی از این زشتی‌ها مثل حرکات داعش و انفجار مساجد افغانستان از مسلمانان هم دیده می‌شود اما افتخار مسلمانان این است که پایان جهان به دست مسلمانان و از خاندان پیامبر(ص) خواهد بود و در جهان صلح و دوستی برقرار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha