بین علمای سنی و شیعه همدلی همیشگی جاری باشد
کد خبر: 4006123
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

بین علمای سنی و شیعه همدلی همیشگی جاری باشد

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه باید بین علمای سنی و شیعه همدلی همیشگی جاری باشد، گفت: علما در موضع‌گیری‌ها همواره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کنند و سخنان معظم‌له را نصب‌العین قرار دهند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز، 26 مهرماه در دیدار با علما و روحانیون اهل سنت و تشیع استان کردستان که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، ضمن محکوم کردن حملات تروریستی به مساجد شیعیان افغانستان، اظهار کرد: تاکنون انسان‌های بی‌گناه بسیاری توسط افراد با افکار بسته و ضدانسانی به قتل رسیده‌اند و آخرین نمونه آن جنایت گروهک تکفیری داعش علیه نمازگزاران دو مسجد در افغانستان بود.

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون با وجود وضعیت نامناسبت معیشتی بازهم به وظایف خود عمل می‌کنند، افزود: احیای شعائر دینی و اسلامی وظیفه‌ای است که ما امروز به عنوان طلبه بر عهده داریم بنابراین نباید اجازه دهیم که مشکلات دنیوی این سعادت را از ما بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: شرایط کنونی کشور به علت بی‌تدبیری برخی از دولتمردان گذشته و نیز فشارهای خارجی نامساعد است، ولی با این وجود دولت جدید تلاش بسیاری برای اعتلای اسلام و رفع مشکلات اقتصادی ملت دارد.

وی ادامه داد: مسئله فتنه در کشور چندین بار از سوی عناصر خودفروخته داخلی روی داد، از همین رو باید علما و روحانیون با برداشتن عَلَم دین در مقابل توطئه‌گران و تجزیه‌طلبان قرار بگیرند و اجازه ندهند که به انقلاب و نظام اسلامی آسیبی وارد شود. باید بین روحانیون سنی و شیعه تعامل و همدلی همیشگی جاری باشد و در موضع‌گیری‌ها همواره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کنند و سخنان معظم‌له را نصب‌العین قرار دهند.

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های خوب و مستمر شاهد بازگشایی و از سرگیری فعالیت دوباره مدارس شهید شیخ‌الاسلام سنندج، مریوان و سقز هستیم که بی‌شک این امر می‌تواند در ارتقای وحدت در استان بسیار مثمر ثمر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در پایان یادآور شد: از شما روحانیون که به عنوان معتمد مردم و جامعه شناخته می‌شوید درخواست می‌شود هر جایی مشکلی مشاهده شد، موضوع را منعکس کنید تا با همکاری دوستان و مدیران استانی برای رفع آن اقدام صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha