راهیابی ۳ شهر کرمان به مرحله نیمه نهایی جشنواره پایتخت کتاب ایران
کد خبر: 4006149
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

راهیابی ۳ شهر کرمان به مرحله نیمه نهایی جشنواره پایتخت کتاب ایران

در هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران شهرهای کرمان، رفسنجان و بم از استان کرمان به مرحله نیمه نهایی این جشنواره راه یافتند.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد حسین‌زاده، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از میان 191 شهر شرکت کننده از سراسر کشور شهرهای کرمان، رفسنجان و بم از استان کرمان به مرحله نیمه نهایی این برنامه راه یافتند.

وی افزود: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از برنامه‌های ترویج کتاب‌خوانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که  به مدت شش سال در سطح کشور اجرا می‌شود. و امسال شاهد هفتمین دوره برگزاری آن هستیم.

حسین‌زاده تصریح کرد: از اهداف این برنامه می‌توان به کمک به توسعه پایدار، فرهنگی و اجتماع محور شهرها - انسجام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتاب خوانی - کشف، جذب، ساماندهی و بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و بومی برای ترویج کتاب خوانی - تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده اشاره کرد.

وی افزود: داوری برنامه هفتم در سه مرحله بر اساس شاخص‌هایی همچون بهره‌گیری از مشارکت و ایجاد همگرایی میان نهادها و سازمان‌های دولتی، استفاده از مشارکت همگرایانه صنایع محلی، سازمان‌های خصوصی و مردم‌نهاد، بهره‌گیری از مشارکت همه اجزای نشر، توجه به طیف وسیعی از مخاطبان، وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اولیه برای فعال شدن در حوزه ترویج کتاب‌خوانی،کیفیت ارائه و رعایت اصول برنامه‌نویسی در نگارش طرح‌ها و برنامه، تناسب با نیازهای محلی، ارزش‌های دینی و ملی، خلاقیت، ابتکار و نوآوری، قابلیت و ضمانت اجرا از آغاز شهریور ماه 1400 آغاز شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور و محدودیت‌های به وجود آمده، توجه و تأکید به طراحی و اجرای فعالیت در فضاهای مجازی برای غنی کردن اوقات فراغت مردم به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های برنامه مدنظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مرحله نهایی جشنواره هفتم، یک شهر به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران و چهار شهر به عنوان شهرهای خلاق کتاب‌خوانی ایران از سوی داوران مرحله نهایی این برنامه انتخاب و در مراسم اختتامیه که با حضور مسئولان و اصحاب قلم و فرهنگ برگزار می‌شود، معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

انتهای پیام
captcha