جهل نوین؛ گریبانگیر جامعه بشریت
کد خبر: 4006159
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
ماموستا فایق رستمی:

جهل نوین؛ گریبانگیر جامعه بشریت

امام جمعه سنندج با بیان اینکه امروزه جهل نوین گریبانگیر جامعه بشریت شده است، گفت: دشمنان اسلام و نظام از عواطف و احساسات دینی و مذهبی مردم برای تخریب دین و رسیدن به اهداف شوم خود بهره می‌برند.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 26 مهرماه در دیدار جمعی از علمای اهل سنت و تشیع با نماینده ولی فقیه در استان کردستان که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: امروزه ماموستایان و طلایه‌داران استان همچون گذشته در سنگر ارشاد و راهنمایی در حال فعالیت و راهنمایی هستند.

وی افزود: علمای استان با وجود تمام مشکلات موجود سنگر ارشاد خود را ترک نکرده‌اند و تا امروز به وسطه همین افراد، وحدت کاملی در جامعه حاکم بوده است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه علما و روحانیون پل ارتباطی بین مردمان اهل تسنن و تشیع در جامعه هستند، افزود: روحانیون و ماموستایان چراغ و روشنایی جامعه در کره خاکی هستند که همیشه به دنبال ایجاد وحدت بین مسلمین بوده‌اند.

وی با بیان اینکه امروزه جهل نوین گریبانگیر جامعه بشریت شده است، گفت: دشمنان اسلام و نظام از عواطف و احساسات دینی و مذهبی مردم برای تخریب دین و رسیدن به اهداف شوم خود بهره می‌برند.

ماموستا رستمی حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حفظ ارزش‌های اسلامی دانست و بیان کرد: ماموستایان کردستانی با جان و دل از نظام مقدس جمهوری اسلامی صیانت می‌کنند و سنگر دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی همواره ادامه دارد.

وی با بیان اینکه رسالت رسول خدا محدودیت مکانی و زمانی نداشته است، اظهار کرد: هدایت پیامبر اکرم(ص) تنها مختص به دوره‌ای خاص نبوده بلکه رسالتی برای تمام مردم جهان است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه جامعه بدون صاحب امر نمی‌تواند قانون و نظم داشته باشد، گفت: ما همیشه باید در اطلاعت خدا و فرستاده او باشیم و صلح و دوستی را سرلوحه خود در امور قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به آیات قرآن جامه عمل پوشانده شود، بیان کرد: در آیات مختلفی در قرآن کریم آمده است که خداوند از نفاق و جدایی بیزار است و باید جامعه اسلامی با پیروی از این آیات قرآن کریم بیدار شود.

ماموستا رستمی یادآور شد: پیامبران آمدند تا مردم را از خواب غفلت بیدار کنند و آنها را از ظلمت، تاریکی، جهالت و نادانی به سوی سعادت و روشنایی هدایت کند.

انتهای پیام
captcha