شهرستان منوجان به مرحله نیمه نهایی «معرفی پایتخت کتاب ایران» راه یافت
کد خبر: 4006368
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

شهرستان منوجان به مرحله نیمه نهایی «معرفی پایتخت کتاب ایران» راه یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: ۳۶ شهر به‌عنوان شهرهای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی «معرفی پایتخت کتاب ایران» معرفی شدند که شهرستان منوجان یکی از شهرهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی این برنامه است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حسین اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از راه‌یابی شهرستان منوجان به مرحله نیمه نهایی هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران خبر داد و بیان کرد: برنامه‌‌های هر شهر در زمینه ترویج کتاب‌‌خوانی که با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.

اسحاقی افزود: با توجه به شرایط کرونایی کشور و محدودیت‌های به وجود آمده، توجه و تأکید به طراحی و اجرای فعالیت در فضاهای مجازی برای غنی کردن اوقات فراغت مردم به عنوان یکی از شاخصه‌های برنامه مدنظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: داوری این برنامه در سه مرحله بر اساس شاخص‌هایی همچون بهره‌گیری از مشارکت و ایجاد همگرایی میان نهادها و سازمان‌های دولتی، استفاده از مشارکت همگرایانه صنایع محلی، سازمان‌های خصوصی و مردم‌نهاد، بهره‌گیری از مشارکت همه اجزای نشر، توجه به طیف وسیعی از مخاطبان، وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اولیه برای فعال شدن در حوزه ترویج کتاب‌خوانی، کیفیت ارائه و رعایت اصول برنامه‌نویسی در نگارش طرح‌ها و برنامه، تناسب با نیازهای محلی، ارزش‌های دینی و ملی، خلاقیت، ابتکار و نوآوری، قابلیت و ضمانت اجرا و برخی دیگر از شاخص‌ها انجام شد.

اسحاقی با بیان اینکه داوران از میان شهرهای شرکت کننده در این دوره ۳۶ شهر را به‌عنوان شهرهای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب و به دبیرخانه معرفی کردند، افزود: شهرستان منوجان نیز یکی از شهرهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی این برنامه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه داوری مرحله نیمه‌نهایی و نهایی این رویداد در مهرماه امسال برگزار می‌شود، گفت: در داوری مرحله نیمه‌ نهایی ۵ شهر انتخاب خواهند شد و به مرحله نهایی این برنامه راه خواهند یافت و در مرحله نهایی یک شهر به‌عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران و چهار شهر به‌عنوان شهرهای خلاق کتاب‌خوانی ایران از سوی داوران مرحله نهایی این برنامه انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام
captcha