ضرورت جلوگیری از ریخته‌شدن خون انسان‌های بی‌گناه به بهانه اسلام
کد خبر: 4006885
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
رئیس دانشگاه رسول اکرم(ص) بیشکک تأکید کرد:

ضرورت جلوگیری از ریخته‌شدن خون انسان‌های بی‌گناه به بهانه اسلام

صدرالدین ایمیت اف تأکید کرد: نباید اجازه دهیم که به بهانه اسلام خون انسان‌های بی‌گناه ریخته شود، بنابراین همه امت اسلامی ‌‌باید در کنار یکدیگر باشند و به حل مسائل و مشکلات پیش رو بپردازند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،  «صدرالدین ایمیت اف»، رئیس دانشگاه رسول اکرم(ص) بیشکک قرقیزستان در هفتمین وبینار از روز سوم سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی‌‌اظهار کرد: خداوند در سوره بقره آیه 170 می‌فرماید: «وقتی به مشرکین گفته شود که شما به آنچه که خداوند نازل کرده است، از آن پیروی کنید، در جواب، آنان گفتند ما از چیزهایی که اجدادمان به آن الفت داشته‌اند، از آن پیروی می‌‌کنیم، خداوند در جواب می‌فرماید اجداد آنها در یک چیز هم تفکر، تدبر نکردند و هدایت هم نیافتند.»
 
وی در ادامه به آیاتی از سوره حشر اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) وقتی که مشاهده کردند در مقابل قریشیان و کفار تعدادشان محدود است، نگرانی برای ایشان ایجاد شد، بنابراین خداوند در پاسخ نگرانی ایشان فرمود آنها جماعتی هستند که تعدادشان زیاد اما قلب‌های آنان از یکدیگر جدا است و نسبت به همدیگر لطف و عطوفت ندارند.
 
رئیس دانشگاه رسول اکرم (ص) بیشکک در همین خصوص تصریح کرد: متأسفانه باید گفت امروز ما مسلمانان هم به این مسئله دچار شده‌ایم با وجود اینکه تعدادمان بسیار است، اما در برخی از موارد، آن وحدت و همدلی لازم را نداریم لذا همه مسلمانان وظیفه دارند که در راه وحدت همواره از قدرت تفکر و تدبر استفاده کنند تا بتوانند به وحدت هرچه تمام‌تر در راه اسلام دست یابند.
 
وی با بیان اینکه مسلمانان باید زیر پرچم «لا اله الا الله» و قرآن کریم بر پایه وحدت و اتحاد زندگی کنند، اظهار کرد: همه ما زمانی‌ که به یگانگی خدا، قرآن کریم و رسول الله(ص) ایمان آورده‌ایم باید در این راه اختلافات را کنار بگذاریم و متحد شویم و نسبت به عقاید یکدیگر احترام بگذاریم.
 
صدرالدین ایمیت اف اظهار کرد: آنچه که در بین مذاهب اسلامی ‌‌بسیار اندک است، اختلافات میان مسلمانان است، ما باید بیشتر بر اشتراکاتمان تمرکز کنیم و به اختلافات توجهی نداشته باشیم و آنها را کنار بگذاریم. باید گفت برای ما تکلیف نشده است که در این دنیا این اختلافات را حل کنیم  چراکه هیچ عالمی ‌‌وجود ندارد که در فتواها، نوشته‌ها و... خطایی نداشته باشد.
 
وی تصریح کرد: ما باید به اصل خدا و کتاب او توجه داشته باشیم؛ در روز قیامت اگر مسلمانی خونش به ناحق ریخته شود همه باید پاسخگو باشند به همین دلیل وظیفه مسلمانان است که به اهداف اسلام و مقاصد شریعت توجه ویژه‌ای داشته باشند، نباید اجازه دهیم که به بهانه اسلام خون انسان‌های بی‌گناه ریخته شود بنابراین همه امت اسلامی ‌‌باید در کنار یکدیگر باشند و به حل مسائل و مشکلات پیش‌رو بپردازند.
انتهای پیام
captcha