برنامه‌های قرآن مدارس منجر به سبک زندگی اسلامی شود
کد خبر: 4006938
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵

برنامه‌های قرآن مدارس منجر به سبک زندگی اسلامی شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآن و اقامه نماز مدارس از لحاظ محتوای نتیجه محور باشد، افزود: در همه برنامه‌های قرآنی باید سبک زندگی اسلامی به دانش آموزان آموخته شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان در آیین اختتامیه دوره آموزشی کارشناسان قرآن، عترت و نماز شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که امروز، 29 مهرماه در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر(ص) در برابر جاهلیت با اوهام قد علم کرده و قوانین اسلام را پیاده کرد. جمهوری اسلامی ایران برگرفته از مکتب رسول الله(ص) بنا شد و هدف از شکل‌گیری انقلاب اسلامی احیای قرآن و مکتب اسلام بوده است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از کشورهای اسلامی غافل از عداوت و کینه دشمنان اسلام و قرآن که ریشه در صهیونیسم دارد فریب نقشه‌های آنان را خورده و اتحاد و انسجام خود را از دست داده‌اند. غافل از اینکه آن‌ها هم اتاق فکرهایی برای از ریشه‌کن کردن اسلام دارند و به انحای مختلف با شبهه‌افکنی چهره خود را نشان می‌دهند.

نریمانی با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان این است که جوانان و نوجوانان ما را از قرآن و نماز دور کنند؛ از متولیان قرآن آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها و مناطق خواست در مدارس در کنار اقامه نماز برنامه‌های اقناعی داشته باشند و علاوه بر تمرین و تکرار و ترویج برنامه‌های قرآنی، برنامه‌های تبیینی و تبلیغی اجرا کنند. فرآیند تعلیم و تربیت 12 سال است و باید در طول این ایام عاملیت به قرآن و دستورات قرآنی میان دانش‌آموزان نهادینه شود.

نریمانی با تأکید بر اینکه خروجی آموزش‌و‌پرورش باید دانش‌آموزانی اهل نماز، عامل به قرآن باشند، بیان کرد: اگر جز این هدف دیگری داشته باشیم کار ما ابتر خواهد بود. در همه برنامه‌های قرآنی باید سبک زندگی اسلام به دانش‌آموزان آموخته شود.

نریمانی ترویج فرهنگ قرآن و انس دانش‌آموزان با بزرگان و اهل بیت(ع) را عامل بیمه کردن دانش‌‎آموزان، نظام و انقلاب دانست و گفت: باید دانش‌آموزان مفهومی مطالب قرآن را یاد بگیرند و عامل به به اجرای آن باشند.

وی از کارشناسان قرآن و عترت آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها و مناطق خواست قدردان جایگاه خود باشند و در همه کارها رضایت خداوند را مدنظر قرار داده و فعالیت‌‎های قرآنی و نماز را در مدارس ترویج و گسترش دهند.

نریمانی با تأکید بر اینکه معلمان نیز باید خود عامل گسترش قرآن باشند؛ از مسئولان قرآنی شهرستان‌ها خواست در نشست مدیران و رؤسای آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها و مناطق توجه به قرآن را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام
captcha