هجدهمین «یادواره شمس قریشی» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4007078
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

هجدهمین «یادواره شمس قریشی» در سنندج برگزار شد

هجدهمین یادواره عارف نامی کُردی سیدبهاء‌الدین شمس قریشی، به همت حوزه هنری استان کردستان، شامگاه گذشته، 29 مهرماه در جوار آرامگاه آن مرحوم در مجموعه ورزشی شهید کاظمی سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان در هجدهمین یادواره شمس قریشی که شامگاه گذشته، 29 مهرماه در جوار آرامگاه آن مرحوم در مجموعه ورزشی شهید کاظمی برگزار شد، اظهار کرد: توجه به مباحث فرهنگی و هنری کردستان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه کردستان یک استان فرهنگی بوده از جمله ضروریات است.

وی با اشاره به اینکه شعرا و ادبا می‌توانند ما را به دور هم جمع کنند، افزود: امروز یادواره این شخصیت بزرگ زمینه‌ساز این گردهمایی شده است و به همین دلیل ما باید از این فرصت‌ها در راستای تحکیم وحدت و همدلی بیشتر در کشور استفاده کنیم.

اجرای 14 ویژه‌برنامه فرهنگی در هفته وحدت

امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نیز در ادامه در خصوص برگزاری هجدهمین یادواره مرحوم سیدبهاء‌الدین شمس قریشی در سنندج، اظهار کرد: برگزاری مراسم امسال به‌دلیل وضعیت کرونا، در فضای باز و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی افزود: خوشبختانه این مراسم به‌دلیل استمرار در برگزاری مورد توجه ویژه مردم قرار می‌گیرد و در حالی که ما هیچ‌گونه تبلیغی برای این مراسم انجام نداده بودیم ولی خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با تقدیر از همکاری و مشارکت ادارات و سازمان‌های دولتی، بیان کرد: در کنار حوزه هنری ادارات مختلفی از جمله شهرداری سنندج و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور همکاری خوبی داشتند و صدا و سیمای مرکز کردستان نیز مراسم را به‌صورت زنده پخش کرد.

وی گفت: حوزه هنری کردستان در کنار این برنامه شاخص، 14 فعالیت و برنامه دیگر را برای ایام هفته وحدت تدارک دیده بود که این برنامه‌های در رشته‌های مختلف هنری برگزار شدند.

بازسازی آرامگاه سیدبهاء‌الدین شمس قریشی

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج در ادامه این مراسم ضمن تقدیر ویژه از حوزه هنری استان کردستان در راستای استمرار در برگزاری یادواره مرحوم سیدبهاء‌الدین شمس قریشی، گفت: برگزاری این مراسم فرهنگی از سوی حوزه هنری کردستان و استقبال خوب مردم از آن قابل تقدیر است.

وی افزود: شهرداری سنندج در کنار سایر فعالیت‌ها و برنامه‌های خود، نسبت به مسائل فرهنگی توجهی ویژه دارد و در همین راستا تلاش می‌کند برای تثبیت موقعیت سنندج به‌عنوان شهر خلاق موسیقی فعالیت‌های مختلفی را دنبال کند.

رشیدی از بازسازی آرامگاه سیدبهاء‌الدین شمس قریشی خبر داد و گفت: شهرداری سنندج با انتشار فراخوانی و با دعوت از افراد صاحب نظر سعی می‌کند که احداث آرامگاهی مناسب را برای این عارف نامی کُرد در دستور کار قرار دهد.

مواضع مقام معظم رهبری بهترین راهکارها برای وحدت است

سیدمحسن حسینی، ماموستای اهل سنت در این مراسم ضمن تأکید بر لزوم حفظ وحدت و همدلی در جامعه، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره منادی وحدت در کشور ما بوده و مواضع ایشان بهترین راهکار برای وحدت در کشور است.

وی با تقدیر از حوزه هنری در راستای برگزاری یادواره سیدبهاءالدین شمس قریشی، اظهار کرد: حضور ادارات و سازمان‌های دولتی در این چنین مراسم و برنامه‌های مردمی یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

یادآور می‌شود، در بخش پایانی مراسم که با حضور جمعی از مردم، مدیران و مسئولان همراه بود گروه دف‌نوازی با مولودی‌خوانی سیدبهاء‌الدین حسینی از مولودی‌خوان‌های برتر استان کردستان به اجرای برنامه پرداخت و در نهایت دعای پایانی مراسم نیز انجام شد.

انتهای پیام
captcha