ترویج نماز همراه با خلاقیت و مخاطب‌سنجی صورت گیرد
کد خبر: 4009411
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

ترویج نماز همراه با خلاقیت و مخاطب‌سنجی صورت گیرد

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه امروز باید به فریضه نماز دقت بیشتری داشت، گفت: به دلیل تغییرات سبک زندگی با توجه به تحولات دنیای فناوری ضروری است تا برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی و بسترسازی لازم در امر ترویج نماز همراه با خلاقیت و ابتکار و مخاطبسنجی صورت گیرد.

ترویج نماز همراه با خلاقیت و مخاطب‌سنجی صورت گیرد

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام محمد رضا شمس‌الدین، رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان امروز، 9 آبان در جلسه شورای اقامه نماز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اهتمام به فرهنگ نماز و توجه به این فریضه الهی را یک رسالت مهم دانست و گفت: یکپارچگی و انسجام در فعالیت‌های اقامه نماز، دارای برکات فراوانی است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان توجه ادارات استان به ترویج نماز را ضروری دانست و افزود: نمی‌توان نماز اول وقت را با نامه‌نگاری و شیوه‌های اداری و ترویج داد لذا باید مدیران و مجموعه‌های اداری قبلاً به این موضوع اهمیت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید به فریضه نماز دقت بیشتری داشت، اظهار کرد: تغییرات سبک زندگی مردم با توجه به تحولات دنیای فناوری ضروری است تا برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی و بسترسازی لازم در امر ترویج نماز همراه با ابتکار و مخاطب‌سنجی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگ نماز با همراهی مدیران و دستگاه‌های اجرایی یک اولویت است و همه در راستای توسعه فرهنگ دینی مسئول هستیم یادآور شد: امروز ما به عنوان یکی از مصرف‌کنندگان فضای مجازی هستیم که باید تلاش کنیم تا فرهنگ استفاده از این بستر را آموزش ببینیم.

وی افزود: بومی‌سازی فضای مجازی را باید در دستور کار قرار دهیم که در این راستا  گفتمان ما در حوزه دین به صورت جدی تغییر کرده و اصلاح شود تا دین و مفاهیم اسلام بتواند رونق بیشتری در زندگی تک‌تک افراد جامعه ایجاد کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با اشاره به اینکه اکنون سهم ما در فضای مجازی ناچیز است و باید این سهم افزایش یابد متذکر شد: روزانه میلیونها عکس در فضای مجازی منتشر می‌شود که سهم افراد مذهبی در این میان بسیار ناچیز است.

به گفته شمس‌الدین باید با تلاش مضاعف از این ظرفیت برای روشنگری و تبیین افکار عمومی برای خنثی کردن دسیسه‌های دشمن استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha