راه‌یابی سنندج به مرحله نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران
کد خبر: 4011932
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

راه‌یابی سنندج به مرحله نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه انتخاب سنندج به عنوان 5 شهر راه‌یافته به مرحله نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران از اتفاقات مهم امسال در حوزه فرهنگ است، افزود: استان کردستان در حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور از وضعیت مناسبی برخوردار است.

عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، امروز، 18 آبان‌ماه در یکصد‌وهشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که به مناسبت روز ملی فرهنگ عمومی برگزار شد، اظهار کرد: در این مدت اخیر شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در استان کردستان بودیم.

وی افزود: افتتاح و بازگشایی کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) به عنوان یکی از مجهزترین کتابخانه‌های در غرب، برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با وقفه 28 ماهه و افتتاح تماشاخانه گروس بیجار از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اجرای حوزه فرهنگ و هنر استان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه انتخاب شهر سنندج به عنوان 5 شهر راه‌یافته به مرحله نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران از اتفاقات مهم امسال در حوزه فرهنگ است، بیان کرد: استان کردستان در حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی ادامه داد: استان کردستان در این دو سال اخیر در طرح‌های فصلی سراسری کتاب، در همه دوره‌ها جزو 10 استان پرفروش در خرید کتاب کشور را کسب کرد.

رستمی افزود: نگاه به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در همه مناطق استان به ویژه روستاها و مناطق منفصل شهری نگاهی حمایتی و توسعه‌گرایانه است، در هر روستایی کتابخانه‌ای چه در بخش خصوصی یا دولتی مورد حمایت‌های منابعی به ویژه کتب مقطع سنی کودک و نوجوان قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها به عنوان شورای بالادستی و برنامه‌ریز فرهنگی و هنری هر شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد، امید است با همیت وتلاش مضاعف اعضای شورا و رئیس و نایب‌رئیس شورای‌های فرهنگ عمومی شهرستان‌ها به صورت جدی جلسات منظم و دارای محتوا برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگرچه در طول این دو سال اخیر که شیوع ویروس کرونا همه برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری، همایش‌ها و جلسات شوراهای مختلف را با وقفه روبرو کرده با این وجود هفت جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با 75 مصوبه که 60 درصد مصوبات اجرایی شده برگزار شده است، هرچند در شهرستان‌ها میانگین برگزاری جلسات با وقفه روبرو بود اما در نیمه دوم سال 1400 و با کاهش شیوع کرونا به صورت منظم جلسات شورا برگزار شود.

وی در پایان یادآور شد: فرمانداران در جذب تسهیلات کرونایی حوزه فرهنگ و هنر و رسانه به منظور جبران خسارت ناشی از شیوع کرونا نگاه جدی داشته و به همه حوزه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی توجه ویژه داشته باشند.

گفتنی است؛ در این نشست از پوستر دومین جشنواره «کسب و کارها و محصولات فرهنگی(خه لات)» استان کردستان رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha