اخلاق نیکوی پیامبر(ص) الگوی رفتاری مسلمانان باشد
کد خبر: 4013209
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱

اخلاق نیکوی پیامبر(ص) الگوی رفتاری مسلمانان باشد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه اخلاق نیکوی پیامبر(ص) الگوی رفتاری مسلمانان باشد، گفت: در سایه اخلاق نیکوی پیامبر اسلام(ص) افرادی که بر وی سنگ زدند و او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند، بعدها به مریدانی محکم و استوار برای پیامبر تبدیل شدند.

عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در آیین اختتامیه جشنواره رحمة‌للعالمین کردستان که امروز، 23 آبان‌ماه اظهار کرد: در سوره انبیا آمده است که ما شما را نیاورده‌ایم، مگر اینکه رحمت عالم باشید، بنابراین همه باید رحمانیت، مهربانی و ترحم پیامبر اکرم(ص) را که رحمت عالمیان است، مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: در سوره اعراف آیه 56، خداوند متعال می‌فرماید: «‌وَلَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِيبٌ مِنَ الْمُحْسِنِينَ، و در زمین پس از اصلاح آن [به وسیله رسالت پیامبران] فساد مکنید، و خدا را از روی بیم و امید بخوانید که یقیناً رحمت خدا به نیکوکاران نزدیک است».

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین به آیاتی دیگر از قرآن کریم پرداخت و بیان کرد: براساس آیات قرآن کریم خداوند متعال با کسانی است که با تقوا بوده و از محسنین باشند، بنابراین باید تقوا پیشه کنند تا مشمول رحمت الهی باشند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم جزو محسنین باشیم باید خداوند را به گونه‌ای عبادت کنیم که انگار او را می‌بینیم و اگر او را نمی‌بینیم، یقین داشته باشیم که او ما را می‌بیند.

حجت‌الاسلام پورذهبی در پایان با اشاره به اینکه اخلاق نیکوی پیامبر(ص) الگوی رفتاری مسلمانان باشد، یادآور شد: در سایه اخلاق نیکوی پیامبر اسلام(ص) افرادی که بر وی سنگ زدند و او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند بعدها به مریدانی محکم و استوار برای پیامبر تبدیل شدند.

اخلاق‌مداری؛ از عوامل اصلی حفظ وحدت

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج نیز در مراسم اختتامیه جشنواره رحمة‌للعالمین اظهار کرد: دین مبین اسلام پنج اصل را اولویت مودت، برادری و وحدت قرار داده که نخستین مورد آن قرآن کریم است که همه جامعه بشریت را گرد هم می‌آورد.

وی افزود: خداوند متعال از اختلاف و جدایی و تفرقه متنفر است و بندگان نیز نباید دعوا کنند تا هیبت آن‌ها شکسته نشود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه محبت رسول خداوند نیز همه بندگان و مسلمانان را به سمت همدیگر می‌کشاند، بیان کرد: محبت رسول خدا از دیگر عوامل حفظ مودت و برادری و وحدت در دین مبین اسلام است.

وی افزود: کعبه به عنوان قبله مسلمین و محبت به آل محبت و اصحاب پیامبر نیز از دیگر عوامل حفظ وحدت بین مسلمانان است.

ماموستا رستمی اخلاق‌مداری را عامل دیگر حفظ وحدت در دین مبین اسلام خواند و گفت: همه ملت‌ها با اخلاق پایدار خواهند ماند و در سایه همین اخلاق بوده که قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) را به دلیل داشتن اخلاق قرآنی مبه عنوان یک الگوی حسنه معرفی کرده است و باید الگوی همه مسلمانان باشد.

وی با تقدیر از مردم در برگزاری برنامه‌های ماه ربیع‌الاول در سنندج یادآور شد: تمام برنامه‌های مردم در این ماه بیانگر وحدت و یکدلی بین مسلمانان است.

انتهای پیام
captcha