تشدید زمین‌خواری با عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 4014060
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

تشدید زمین‌خواری با عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌های اجرایی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: عملکرد جزیره‌ای و بی‌تفاوتی دستگاه‌های اجرایی، پدیده زمین‌خواری را در سطح کشور و استان تشدید می‌کند.

عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌های اجرایی، زمین‌خواری را تشدید می‌کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، موسی خلیل الهی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی امروز، ۲۶ آبان‌ماه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان گفت: عملکرد جزیره‌ای و بی‌تفاوتی دستگاه‌های اجرایی، پدیده زمین‌خواری را در سطح کشور و استان تشدید می‌کند.

وی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های اجرایی فرصتی برای زمین‌خواران ایجاد کرده است که برای پیشگیری از این موضوع دوایر دولتی باید نسبت به تثبیت اراضی تحت مالکیت خود اقدام جدی کنند.

خلیل الهی، قانون جامع حدنگار (کاداستر) را مانعی جدی برای جلوگیری از زمین خواری اعلام کرده و گفت: در راستای اجرای قانون جامع حدنگار اقداماتی از زمان اجرا، این قانون در آذربایجان‌شرقی انجام شده و عملکرد استان در این خصوص قابل قبول است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، با بیان اینکه تنها راه پیشگیری از زمین‌خواری، اجرای دقیق قانون جامع حدنگار است، بیان کرد: جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی فرصتی برای زمین‌خواران ایجاد می‌کند که برای جلوگیری از این شرایط همه‌ی دستگاه‌ها باید با دادگستری هماهنگ شوند.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از این موضوع دستگاه‌هایی که ادعای مالکیت نسبت به اراضی را دارند باید به‌صورت جدی موضوع تثبیت مالکیت را پیگیری و دستگاه قضائی را همواره در کنار خود حس کنند.

خلیل الهی، با بیان اینکه در راستای اجرای قانون جامع حدنگار در حوزه صدور اسناد مالکیت بخش کشاورزی، مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: متأسفانه بروکراسی‌های موجود در مسیر اخذ اسناد مالکیت منجر به بی‌رغبتی نسبت به اخذ سند در کشاورزان می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: در این رابطه باید با اعمال تدابیر قانونی ضمن تسهیل صدور اسناد مالکیت بر اساس قانون، برای تمام اراضی کشاورزی سند صادر شود.

انتهای پیام
captcha