توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در کردستان در اولویت باشد
کد خبر: 4016053
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در کردستان در اولویت باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: توزیع عادلانه فرهنگی باید در استان صورت گیرد و نگاه ما باید به سمت و سوی حاشیه‌های شهرها و مناطق کمتر توسعه‌یافته بیشتر شود که نیازمند همکاری دستگاه‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان دیروز، دوم آذرماه در آیین گرامیداشت کتاب، کتابداران و مروجان و فعالان کتابخوانی اظهار کرد: در برگزاری برنامه‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری هم‌افزایی و همکاری مابین دستگاه‌های فرهنگی سطح استان از اولویت‌های کاری بوده است، این مزیت نه تنها از موازی‌کاری جلوگیری می‌کند بلکه بر کیفیت برگزاری همایش‌ها، کنگره‌ها، فعالیت‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: توزیع عادلانه فرهنگی باید در استان صورت گیرد و نگاه ما باید به سمت و سوی حاشیه‌های شهرها و مناطق کمتر توسعه یافته بیشتر شود که نیازمند همکاری دستگاه‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه اهدای کتاب به مدارس روستایی و نواحی حاشیه شهرهای استان کردستان یکی از اقدامات ارشاد اسلامی در این چند سال اخیر است، بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر چند متولی اصلی حوزه کتاب نیست اما بخش‌های مهمی از حوزه کتاب را پوشش می‌دهد.

وی افزود: توزیع عادلانه فرهنگی باید در استان صورت بگیرد و نگاه ما باید به سمت و سوی حاشیه‌ها بیشتر شود که نیازمند همکاری دستگاه‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

رستمی با اشاره به اینکه یکی دیگر از کارهای ارشاد اسلامی برگزاری کمیته‌های خرید با هدف کمک و خرید کتاب از ناشران و مؤلفان استان است، اظهار کرد: در دو سال گذاشته به واسطه کرونا متأسفانه نتوانستیم نمایشگاه کتاب برگزار کنیم اما نمایشگاه‌های مجازی هم با استقبال خوب مردم کتابخوان مواجه شد.

وی به برگزاری همایش سواد فرهنگی تا پایان سال با همکاری کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و یادآور شد: سواد فرهنگی می‌تواند در حوزه‌های سواد آموزش‌و پرورش، سواد محیط زیست، سواد شهرنشینی و سواد هنری به ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه کمک شایانی کند.

گفتنی است؛ در آیین گرامیداشت هفته کتاب کردستان ضمن قدردانی از کتابداران، اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی سطح استان، دستگاه‌های دولتی مروج کتاب، رسانه‌های فعال حوزه کتاب، ناشران، نویسندگان و استید دانشگاهی که در حوزه کتاب و کتابخوانی فعال بوده‌اند، اجرای شاهنامه‌خوانی توسط طاهره اصفهانی، رونمایی از کتاب روز شمار دانایی نوشته لئو تولستوی ترجمه امید ورزنده و اجرای موسیقی سنتی پایان بخش جشن کتاب کردستان بود.

انتهای پیام
captcha