سازماندهی بیش از ۴۴۹ هزار بسیجی در کردستان
کد خبر: 4016170
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

سازماندهی بیش از ۴۴۹ هزار بسیجی در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: ۴۴۹ هزار و ۲۹۹ نیروی بسیجی در استان سازماندهی شده‌اند و آماده هرگونه ماموریت در راستای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان روز گذشته سوم آذرماه در گردهمایی بزرگ بسیجیان شهرستان سنندج، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا برای همیشه تاریخ در ذهن و قلب ملت ایران باقی می‌ماند.

وی افزود: بعد از گذشت دو سال این نخستین گردهمایی باشکوهی است که در این سطح برگزار می‌شود و امیدواریم هر چه زودتر این ویروس منحوس از جامعه رخت بربندد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با یادآوری جملاتی از امام راحل و رهبری در خصوص جایگاه و اهمیت بسیج، اظهار کرد: امام راحل فرمودند«بسیج مدرسه عشق، مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن پیام شهادت و رشادت سرداده‌اند.»

به گفته وی بسیج ایجادکننده امنیت پایدار و خار چشم دشمنان و افتخار کشور و انقلاب است، بسیج ارتش اعتقادی، مردمی کم‌هزینه و پرفایده است. نیروهای بسیجی در عرصه‌های مختلف اعتقادی و جهادی و با انگیزه خدمت‌گزاری بی‌منت برای تأمین نیازمندی‌های جامعه تلاش می‌کنند و شب و روز سراز پا نمی‌شناسند.

وی پیروزی در دفاع مقدس، شرکت در اجرای طرح‌های سازندگی، حضور جانانه در حوادث طبیعی از قبیل سیل و زلزله و مقابله جدی با ویروس کرونا و مشارکت در طرح شهید سلیمانی را از اقدامات و فعالیت‌های بسیج عنوان کرد و افزود: افتخارات در این عرصه‌های مهم و سرنوشت‌ساز فقط با وجود بسیج تحقق پیدا کرده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: بسیج عامل قدرت و ارتش مردمی است که چشم طمع دشمنان را کور کرده است بسیج ثمره انقلاب و حاصل اندیشه حضرت امام و برگرفته از فرهنگ ارزشی عاشورایی است که در طول چهار دهه گذشته در عرصه‌های مختلف به بهترین شیوه درخشیده است.

سردار حسینی با بیان اینکه بسیج حرکت جمعی، نظامی و مردمی برای استمرار انقلاب و بقای مردمی‌ترین و انقلابی‌ترین نظام الهی جهان است، گفت: بسیج تبلور شور انقلابی همراه شعور معنویت برای ساخت درونی نظام عدالت محور کشور و عامل افتخار و قدرت جمهوری اسلامی است. این مراسم که امروز در مرکز استان در حال برگزاری است به‌صورت همزمان در سایر شهرستان‌های نیز با مشارکت همه بسیجیان کردستان برگزار و آنها اقتدار بسیج را به نمایش گذاشته‌اند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه به برخی اقدامات بسیج در استان طی سال‌ گذشته گریزی زد و افزود: در حال حاضر بیش از ۴۴۹ هزار بسیجی در اقشار مختلف در سطح استان سازماندهی شده‌ و آماده انجام هر نوع ماموریتی هستند. امنیت پایدار و مردمی به برکت وجود بسیج در تمام شهرها و روستاهای استان برقرار است.

وی به فعالیت‌های بسیج استان در حوزه محرومیت‌زدایی و پیشگیری از آسیب‌ها اجتماعی هم اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در روستاهای سطح استان با توجه به نیاز هر منطقه از اقدامات مهم بسیج با سرعت قابل توجهی در حال انجام است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در سطح استان در راستای کمک به امر مهم محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به مردم فعالیت دارند.

وی با بیان ۵۳۶ صندوق قرض‌الحسنه در استان برای کمک به محرومان و نیازمندان در سطح استان تشکیل شده است، گفت: در راستای نهضت کمک مؤمنانه در قالب طرح شهید سلیمانی و طرح‌های محرومیت‌زدایی، اهدای جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، ساخت مسکن برای محرومان و غیره از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون بیش از ۱۹۹ میلیارد و ۵۹۴ میلیون تومان کمک‌های مختلف از طریق سپاه و بسیج در سطح استان انجام شده است.

حسینی با بیان اینکه در قالب ۷۴۰ پایگاه بسیج حدود ۱۵ هزار گشت رضویان در سطح استان در راستای تأمین و برقرار امنیت پایدار انجام شده است، افزود: ۲ هزار و ۶۸۱ نفر نیروی بسیجی در زمینه امنیت انتخابات با نیروی انتظامی در استان همکاری داشته‌اند و ۱۰۳ گردان بسیجی هم‌اکنون سازماندهی و با دریافت آموزش‌های مختلف در راستای تامین امنیت در استان تلاش می‌کنند.

انتهای پیام
captcha